|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳
کد خبر: ۳۵۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمه فراگیر ایرانی را از سال گذشته به اجرا درآوردیم  گفت: بالغ بر یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر در قالب بیمه مشاغل آزاد و دانشجویان و زنان خانه دار و بیمه اختیاری، بیمه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با جمعیت هلال احمر ایران که با موضوع «بیمه تامین اجتماعی داوطلبان جمعیت هلال احمر» برگزار شد، با بیان اینکه در امر گسترش پوشش بیمه‌های اجتماعی هدف امنیت و آسایش که باید از قبل بیمه‌های اجتماعی برای مردم اتفاق بیفتد را دنبال می کنیم گفت: اکنون بیش از ۷۲ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند که این عدد قبل از انقلاب ۲۰ درصد بوده است.


وی افزود: بیمه داوطلبان جمعیت هلال احمر اتفاق خوبی است و باید برای سایر اقشار هم آن را ادامه دهیم.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمه فراگیر ایرانی را از سال گذشته به اجرا درآوردیم  گفت: بالغ بر یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر در قالب بیمه مشاغل آزاد و دانشجویان و زنان خانه دار و بیمه اختیاری، بیمه شده‌اند.


موسوی ادامه داد: در تلاشیم توسعه خدمات برای همه خانواده تحت پوشش خود به ویژه بیمه شدگان جدید داشته باشیم. بالغ بر ۲۰ هزار داوطلب جمعیت هلال احمر بیمه شدگان جدید ما خواهند بود که پس از ثبت درخواست در سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی تحت پوشش در خواهند آمد.

به گزارش ایسنا، مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز با بیان اینکه ۱۵ میلیون بیمه شده اصلی داریم که به انضمام تبعی ها به ۴۵ میلیون نفر می‌رسد گفت: چهار میلیون و اندی مستمری بگیر داریم. در سال جاری‌ بیش از ۴۰۰ هزار بیمه شده جدید در قالب فراگیر و حرف و مشاغل آزاد جذب کردیم.

وی افزود: تفاهمنامه اخیر برگرفته از اصل ۲۹ قانون اساسی است که برخورداری از تامین اجتماعی را حقی همگانی تلقی کرده است. توسعه پوشش‌های بیمه‌ای ماموریت اول ما در سازمان است و درصدد تحقق ماموریت ایجاد نظام کارآمد، جامع، توانمند، عدالت آفرین و کرامت بخش هستیم.

 شکوری با اشاره به اینکه در جلسه با هلال احمر به مدل قانون مشاغل آزاد برای بیمه داوطلبان هلال احمر رسیدیم و نرخ ۱۸ درصد را به دلیل پرمخاطره بودن این شغل در نظر گرفتیم، زیرا احتمال بروز حوادث و ازکارافتادگی بالاتر است و این بیمه امنیت را برای آنها فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در این تفاهم افراد فاقد نظام بیمه بازنشستگی می‌توانند در قالب مشاغل آزاد قرارداد ببندند که به صورت غیرحضوری قابل انجام است. پرداختها گروهی و متمرکز با تولیت جمعیت هلال احمر خواهد بود و شامل تعهدات بلندمدت کامل خواهد بود که شامل حمایت درمان هم می‌شود. درخواست کردیم جمعیت هلال احمر لینک خدمات غیرحضوری را در پورتالشان قرار دهند که همه مشمولان دسترسی داشته باشند و بتوانند ثبت درخواست کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین