|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۵۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در برخی از استان‌ها و خیزش گرد و خاک در نوار مرزی ایلام و خوزستان خبر داد.

 کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز، شنبه،‌ نوزدهم شهریورماه، در استان‌های گیلان و مازندران و بخش‌هایی از استان‌های گلستان بارش باران را پیش بینی‌کرد و گفت: استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات سمنان و شرق تهران نیز این شرایط را تجربه خواهند کرد و بارش باران در برخی از مناطق به ویژه در ارتفاعات به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه فردا این بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی تداوم دارد،‌ عنوان کرد: روز دوشنبه نیز ادامه بارش‌ها را در ارتفاعات گیلان و مازندران و ارتفاعات جنوبی البرز خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در مناطق جنوبی کشور از جمله ارتفاعات هرمزگان و فارس و برای فردا، یکشنبه، بیستم شهریور در دامنه‌ها و ارتفاعات هرمزگان،‌ استان فارس و جنوب کرمان در ساعات پس از ظهر رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه امروز و فردا در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید خواهد بود، اعلام کرد: این شرایط در منطقه زابل به ویژه در شرق کشور سبب خیزش گرد و خاک می‌شود و در استان‌های ایلام و خوزستان نیز در بعضی از ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که در نوار مرزی دو استان مذکور خیزش گرد و خاک را در پی دارد.

به گفته وی طی امروز و فردا آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را صاف تا کمی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: پایتخت امروز در برخی ساعات وزش باد را خواهد داشت و بیشینه دما ۳۳ و کمینه دما فردا به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین