|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۵
کد خبر: ۳۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با انتقاد از حذف بودجه دولتی مساجد و بقاع متبرکه در سالجاری، گفت: حذف بودجه مساجد و امام زادگان خدمت به دولت نیست.
حجت الاسلام والمسلمین «علی محمدی» روز پنجشنبه در همایش ملی میقات الرضا (ع) در دانشگاه سمنان افزود: عده ای که این بودجه را در سالجاری حذف کردند خدمتی به دولت نکرده اند.

وی با تاکید بر اینکه با دولتی شدن ساخت و ساز، حفظ و نگهداری مساجد و بقاع متبرکه ، به شدت مخالفیم و نظر رهبر معظم انقلاب نیز همین است، اظهار داشت: برخی گمان نکنند با اختصاص بودجه دولتی به مساجد و امامزادگان، این اماکن دولتی می شود.

وی تصریح کرد: اعتبار دولتی که برای مساجد و امام زادگان در نظر گرفته می شد مبلغی جزیی بود، ولی مهمترین عامل برای تشویق مردم برای مشارکت بود.

محمدی گفت: تجربه سازمان اوقاف و امور خیری نشان می دهد هر کجا قدم کوچکی برای ساخت مسجد یا ساخت و ساز بقعه امامزاده ای برداشته شده، مردم کمک قابل توجهی کردند.

وی با بیان اینکه نظر برخی برای حذف بودجه دولتی مساجد و بقاع متبرکه کارشناسانه، دلسوزانه و آگاهانه نبوده است، افزود: هر حرکت نظام جمهوری اسلامی برای این گونه فعالیتها تبلیغی است که باعث ترغیب بیشتر مردم برای مشارکت می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح میقات الرضا (ع) فقط برای شش استان نیست و برای تمام کشور است، تصریح کرد: امام زادگان در تمام نقاط کشور وجود دارند و به زائرانی که از دیگر کشورها برای زیارت امام رضا (ع) به ایران می آیند خدمت رسانی می کنند.

محمدی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح میقات الرضا (ع) مقدمه ای برای توسعه فرهنگ رضوی و فرهنگ دینی که اصل هدف است برسیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص)، خاطرنشان کرد: غربی ها در این اقدام نفهمی خود را نشان دادند و این اقدام نفاق سیاسی دنیای غرب است که از سویی ائتلاف برای مقابله با داعش درست می کنند و از طرفی به بهانه آزادی بیان، به اهانت علیه حضرت محمد(ص) کمک می کنند.

همایش ملی میقات الرضا (ع) با حضور «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور و مسوولان شش استان کشور، با رونمایی از نرم افزار جامع امام زادگان کشور و قرائت بیانیه برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین