|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۳۵۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه اعلام کرد، عوامل اطلاعاتی آنکارا از مدتها قبل یک رهبر گروه تروریستی داعش را که روز پنجشنبه دستگیر شد و ارتباطاتش را در سوریه و استانبول، رصد و ردیابی می‌کرده‌اند.

 خبرگزاری آناتولی روز پنجشنبه به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نوشت، بشار خطاب غزل الصمیدعی، یک تروریست وابسته به داعش که همچنین با نام سازمانی "ابوزید" شناخته می‌شد، در یک عملیات موفقیت آمیز سازمان ملی اطلاعات ترکیه (ام.آی.تی) و پلیس شهر استانبول دستگیر شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور ترکیه به هنگام بازگشتش از یک تور سفر سه روزه به منطقه بالکان به خبرنگاران گفت، بر اساس یافته‌های اطلاعاتی، ارتباطات این عامل تروریستی از مدتها پیش در استانبول و سوریه پیگیری می‌شده و ابوزید برنامه‌ریزی کرده بود تا به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شود. واحدهای امنیتی در شهر استانبول ترکیه مشخص کردند که این تروریست از هویت جعلی استفاده می‌کرده است.

خبرگزاری آناتولی در گزارش خود نوشت، اردوغان متذکر شده که این تروریست یکی از عوامل اجرایی ارشد داعش بوده است.

بر اساس گزارشها ابوزید به دستور دفتر دادستان عمومی ارشد شهر استانبول بعد از بازجویی شدن توسط مقامات سازمان ملی اطلاعات و پلیس استانبول ترکیه، نزد مقامات قضایی فرستاده شده است.

شورای امنیت سازمان ملل در یک گزارش معمول خود به تاریخ 11 ژوئیه نام ابوزید را به عنوان رئیس یک سازمان تروریستی فهرست کرده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین