|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
وزیر کشور ضمن بازدید از خطوط تولید اتوبوس اسکانیا در کارخانه عقاب افشان سمنان، گفت: شماره گذاری اتوبوس های اسکانیا با رعایت استانداردهای جدید اعلامی از سوی موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ادامه می یابد.
«عبدالرضا رحمانی فضلی» روز پنجشنبه در سمنان افزود: شماره گذاری این نوع اتوبوس از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی با اشکالاتی مواجه شده بود.

وی با اشاره به اینکه دستور بررسی بیشتر این موضوع را در وزارت کشور داده بودم، ادامه داد: نتیجه این بررسی ها روز گذشته (چهارشنبه) به من اعلام شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، شماره گذاری اتوبوس های اسکانیا تولیدی کارخانه عقاب افشان در سمنان، با رعایت استانداردهای جدید تعیین شده از سوی موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ممکن شده است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: کار واحد تولیدی عقاب افشان در تولید اتوبوس مصداق اقتصاد مقاومتی است و باید تقویت شود تا با توجه به انحصار ایران در تولید این نوع اتاق اتوبوس در منطقه، زمینه های صادرات تولیدات آن فراهم شود.

وزیر کشور اظهار امیدواری کرد: مشکل این واحد تولیدی برطرف و حضور و بازدید وی از این کارخانه نیز در این امر موثر واقع شود.

وزیر کشور با قدردانی از مدیران و کارکنان شرکت عقاب افشان، گفت: وجود این واحد تولیدی در کشور فرصتی است که باید به خوبی از آن بهره برد.

مدیرعامل شرکت تولیدی عقاب افشان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حوادث رخ داده در سال گذشته برای اتوبوسهای تولیدی این واحد، موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی دو نوع استاندارد اروپایی (R107) و (R66)را برای تولید اتوبوس در ایران الزامی کرد.

«عبدالله اکبری راد» افزود: این استانداردها شامل آزمایش ایستایی و استحکام سازه، مرکز ثقل و همچنین واژگونی اتوبوس است که مراحل آزمایش آن با تایید کارشناسان اروپایی، در شرکت عقاب افشان ایجاد شده است.

وی یادآور شد: اکنون 550 نفر در این واحد تولیدی اشتغال دارند و این واحد توان تولید سالانه سه هزار دستگاه اتوبوس را دارد که در صورت تحقق آن، تا یک هزار و 800 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت تولیدی عقاب افشان افزود: تولید فعلی این کارخانه 700 دستگاه اتوبوس درون و برون شهری است و 22 نمایندگی به دارندگان مدل های مختلف تولیدی اتوبوس اسکانیا در ایران خدمات ارایه می دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین