|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۹
کد خبر: ۳۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه با مخرب خواندن آزادی های ادعایی غرب برای بشریت، اظهار داشت: آزادی که بدون پایبندی به اصول اخلاقی و بدون محدودیت باشد، مخرب و زیان بار است.
'پاتریارک کریل' که رهبری کلیسای ارتدوکس روسیه، بلاروس و بخش هایی از اوکراین را برعهده دارد، روز پنجشنبه در جمع نمایندگان دومای روسیه با انتقاد از لجام گسیختگی در جوامع غربی، گفت: پدیده های منفی اجتماعی همچون فحشا و همجنس بازی به بهانه ترویج آزادی در کشورهای غربی گسترش می یابد.

رهبر کلیسای ارتدوکس روس افزود: برخی کشورهای غربی تلاش می کنند این پدیده های ضداخلاقی را در روسیه ترویج کنند و کشور ما برای پذیرفتن آن تحت فشار قرار گرفته است.

کریل بر لزوم تلاش برای حفظ جامعه روسیه و به ویژه جوانان این کشور از آزادی های مخرب تاکید کرد و اظهار داشت: باید جامعه را از تاثیرات مخرب مسایل تحمیلی خارجی مصون بداریم و حکومت روسیه و قانونگذاران در این عرصه مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.

وی همچنین از سقط جنین به عنوان پدیده خطرناک برای روسیه یاد کرده و گفت: سالانه از این راه صدها هزار جنین از بین می رود.

رهبر کلیسای ارتدوکس روس گفت: سقط جنین گناه سنگین است و کلیسای ارتدوکس پیروان خود را از این عمل ضداخلاقی برحذر می دارد.

وی با بیان این که در سالهای اخیر تعداد موارد سقط جنین در جامعه روسیه کاهش یافته است، افزود: اما میزان سقط جنین در روسیه همچنان در سطح بالایی قرار دارد و برای کاهش آن که بر جمعیت کشور تاثیر منفی می گذارد باید برنامه ریزی کرد.

به گزارش منابع روسی، سالانه حدود یک میلیون سقط جنین در روسیه انجام می شود. اما این شاخص روند رو به کاهش دارد بطوری که از حدود یک میلیون و 54 هزار مورد در سال 2010 به 935 هزار و 500 مورد رسیده است.

رهبر کلیسای ارتدوکس روس همچنین به تحریم های غرب علیه روسیه اشاره کرد و افزود: دشمنان کشور ممکن است از نارضایتی مردم از این تحریم ها برای اهداف خود استفاده کنند.

رهبر کلیسای ارتدوکس روس ملت روسیه را از سرگرم کردن خود صرفا با مسایل مادی برحذر داشته وبر لزوم واهمیت انسجام و وحدت مردم در شرایط کنونی تحریم کشور خود تاکید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین