|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۳۵۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: مرحوم طالقانی از آغاز نهضت امام خمینی در ۱۵ خرداد ۴۲ تا آخرین روز حیات خویش همراه و حامی امام راحل بود و با مرزبندی شفاف و قاطع اجازه نداد بدخواهان و مخالفین انقلاب بتوانند در رابطه صمیمی و عاطفی این دو بزرگوار خدشه ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد رحلت آیت الله طالقانی در شهرستان طالقان با اشاره به اهتمام ویژه ایشان به روشنگری، ارشاد و هدایت مردم و جوانان بر اساس آموزه های دینی و قرآنی اظهار داشت: آیت الله طالقانی شخصیت بزرگی بود که در رفتار فردی، اجتماعی و سیاسی خود بر قرآن تکیه داشت.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آیت الله طالقانی در محضر اساتید بزرگی از جمله آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی، سید ابوالحسن اصفهانی، غروی اصفهانی و مرعشی نجفی به درجه اجتهاد رسید و در علوم اسلامی به شناخت و اشراف جامعی دست یافت و اجازه نقل روایت از بزرگان دریافت کرد.

وی، اخلاص، تواضع، ثابت قدمی‌ و استقامت در طریق حق را از جمله صفات ارزنده آیت الله طالقانی برشمرد و افزود: ایشان علیرغم نگارش ۶ جلد تفسیر «پرتوی از قرآن»، در نهایت تواضع خود را مفسر نمی دانست و می گفت: پرتویی از قرآن که به ذهن من تابیده است را به کاغذ منتقل می کنم.

حسینی اظهار داشت: طالقانی معتقد بود مشکلات جوامع اسلامی که روزگاری پیشرو بودند و حالا دنباله رو هستند به خاطر فاصله گرفتن از آموزه های قرانی و دینی است و راه عزت و رهایی از مشکلات، بازگشت به قران، سنت و عترت است.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: بیانات آیت الله طالقانی دقیق و عمیق بود و در فعالیت های اجتماعی و سیاسی نیز با تمسک به قرآن کریم عمل می‌کرد و همواره بر حفظ مبانی اسلامی و انقلابی پایبند بود.

حسینی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب آن است که شخصیت هایی همانند آیت الله طالقانی باید تکریم شوند و خصوصیات انها به نسل جوان و افکار عمومی معرفی شود تا مغرضان با تحلیل و قرائت‌های انحرافی، حقایق را وارونه جلوه ندهند؛ بنابراین تبیین و معرفی خصوصیات و ابعاد شخصیت عالمان و مشاهیر اقدامی لازم و ارزشمند است.

معاون رئیس جمهور یاد آور شد: شخصیت بلندمرتبه ای مانند امام راحل (ره) تعبیر ارزشمند ابوذر زمان و مالک اشتر را برای آیت الله طالقانی سنجیده مطرح کردند و امروز این رسالت بر عهده ما است که ابعاد شخصیت این مجاهد نستوه، مبارزات و تلاش هایی را که برای روشنگری و پیروزی انقلاب اسلامی داشت با بیانی رسا برای نسل جوان ارائه دهیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اهمیت مباحث مربوط به اقتصاد اسلامی گفت: در روزگاری که برخی فکر می کردند اسلام در مسایل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، ایده و حرفی برای گفتن ندارد آیت الله طالقانی اسلام را دین کامل و جامع می دانست که برای همه امور فردی و اجتماعی راهنمای عمل دارد و بر این اساس سخنرانی های متعدد داشت و کتابهایی نوشت مثل کتاب «اسلام و مالکیت» در نقد اقتصاد مارکسیسم و سرمایه داری و کتاب «حکومت از نظر اسلام» یا حاشیه بر « «تنبیه الامة و تنزیه الملة» که نگاه اسلام به حکمرانی را تشریح کرد و خط بطلانی بر تفکر جدایی دین از سیاست کشید.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: امروز اگر در اروپا اهانت به قران کریم صورت می گیرد به دلیل آن است که می دانند اگر این کتاب مبنای عمل برای مسلمانان شود از سیطره غرب رها خواهند شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به روحیه ستم ستیزی و عدالت طلبی آیت الله طالقانی گفت: آیت الله طالقانی اولین بار در سال ۱۳۱۸ با اعتراض به کشف حجاب رضاخانی وارد میدان مبارزه با ظلم، استبداد و استکبار شد، در نهضت ملی شدن صنعت نفت و در حمایت از مبارزان از جمله فدائیان اسلام خطر را به جان می خرید و در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی بارها به زندان افتاد و به مناطق مختلف از جمله زابل و بافت تبعید شد.

 

 حسینی افزود: آیت الله طالقانی همچنین از ابتدای تاسیس رژیم صهیونیستی، مواضع شجاعانه و قاطعی علیه این رژیم نامشروع داشت و در سفر به کشور هایی چون مصر و پاکستان و سخنرانی در مجامع گوناگون مواضع خود علیه صهیونیست ها را مستدل و محکم بیان می‌کرد.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: آیت الله طالقانی در بیان احکام الهی و دیدگاه های انقلابی خود شفاف بود و با صراحت مواضع خود را اعلام می کرد و در مقاطعی که مخالفین انقلاب تلاش می کردند با نزدیک شدن به آیت الله طالقانی و با پدر خواندن ایشان، اهداف قدرت طلبانه خود را پیش ببرند ایشان قاطعانه در مقابل آنان ایستاد و مرزبندی روشن خود را با آنها نشان داد.

 

 حسینی تاکید کرد: آیت الله طالقانی از آغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی رحمت الله، تا آخرین خطبه نماز جمعه تهران همراه و حامی امام خمینی(ره) بود و اجازه نداد که عناصر تندرو، منافق و منحرف بتوانند شیطنت و تفرقه ایجاد کنند.

 

وی اضافه کرد: همان گونه که این مفسر قرآن و نهج البلاغه پیش بینی کرد در چهار دهه گذشته هر کس با هر جایگاهی درمقابل انقلاب ایستاد هلاک شد و ناکام ماند.

 

معاون رییس جمهور یادآورشد: مدتی است که جنگی در اوکراین به راه افتاده و بواسطه تبعات آن اروپا دچار بحران سوخت، تورم و تامین مواد غذایی شده است درحالی که ملت مقاوم ایران هشت سال مستقیما درگیر جنگ تحمیلی بودند و امروز هم به رغم اینکه مردم شریف ما با تحریم و اعمال فشار های مختلفی مواجه هستند با ایستادگی و مقاومت توانسته اند بسیاری از مشکلات را پشت سر بگذارند و با اقتدار مسیر پیشرفت و آبادانی را طی  کنند.

 

حسینی گفت: اگرچه با مشکلات ناشی از  تحریم ها  و سود جویی ها مواجه هستیم  اما آیت الله رییسی با طرح و برنامه، روحیه ولایی و جهادی، مدیران را در خدمت به مردم و برون رفت از مشکلات بسیج و فعال کرده و تاکنون به توفیقات قابل توجهی نائل شده است.

 

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در گذشته در مقاطعی به دلیل بی توجهی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در رسیدگی به مشکلات مردم، مشکلاتی برای اقشار مختلف جامعه پیش آمد اما دولت در یکسال  گذشته توانسته روابط گسترده ای با کشورهای همسایه برقرار کند و در حوزه های گوناگون اقتصاد، صنعت، کشاورزی، تجارت و عمران گام‌های بلندی برداشته است.

 

وی اظهار داشت: امروز کسانی که در دولت مشغول کار هستند اعتقاد دارند که گره گشایی از مشکلات مردم عبادت است بنابراین با تلاش شبانه روزی به دنبال جبران کمبودها و رفع مشکلات هستند. در روزهای اخیر شاهد بودیم که پروژه آبرسانی به استان همدان و خوزستان که بیش از ده سال معطل مانده بود با تلاش جهادی در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری رسید و در خدمت مردم قرار گرفت.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: وقتی روحیه جهادی و مدیریت انقلابی وجود داشته  باشد هیچ مانعی نمی تواند مسیر خدمت به مردم را مسدود کند.

 

معاون رییس جمهور افزود: اگر چه  هنوز مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند ولی دولت با جدیت به دنبال بهبود شرایط زندگی مردم است و اقدامات خوبی نیز انجام شده است. این در حالی است که در گذشته برخی می گفتند به بن بست رسیده‌ایم و باید تسلیم شویم که این موضوع با فرهنگ و باورهای ملت ایران سازگاری نداشت.

 

حسینی خاطرنشان کرد: البته مردم نیز بخوبی مشاهده کردند که پاسخ غربی ها در مقابل پذیرش محدودیتها از سوی ایران و دادن امتیازات چه بود و جز نقض عهد و عمل نکردن به برجام و تعهدات، چیزی مشاهده نکردند.

 

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: سفر دولت به تمام استانها طی یکسال انجام شد و رییس جمهور و وزرا از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای مناطق مختلف کشور قرارگرفتند، تصمیمات خوبی برای برطرف کردن مشکلات اتخاذ شد و دولت روند اجرای کامل این مصوبات را به طور مستمر پیگیری می‌کند.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دور دوم سفرها وقتی انجام خواهد شد که مصوبات سفرهای دور  اول به حد قابل قبولی رسیده باشد و به لطف الهی شاهد تحقق  و بهره برداری از برخی مصوبات سفر و پروژه ها در هفته دولت بودیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در پایان سخنان خویش مطالبات مطرح شده توسط نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بر پیگیری آن از طریق وزرا و مسئولان دستگاههای مربوطه تاکید کرد.

 

 در این دیدار حدادی نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی نیز در  سخنانی با تجلیل از رویکرد ارزشی و جهادی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد:  در دولت گذشته حتی یک بار هم نتوانستم با رئیس جمهور وقت ملاقات کنم اما امروز افتخار می کنیم آیت الله رئیسی در کنار مردم، به فکر مردم و با مردم است و امیدواریم انتظارات مردم این منطقه توسط دستگاه‌های دولتی به ویژه در حوزه آبریز طالقان با اولویت مورد توجه قرار بگیرد.

 

معاون امور مجلس رئیس جمهور در جریان این سفر همچنین در جلسه ای با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه، آقای حدادی نماینده مردم طالقان در مجلس و مسئولان استانی و محلی که در ساختمان فرمانداری برگزار شد مسائل و مشکلات شهرستان طالقان در حوزه های مختلف زیربنایی، اقتصادی، کشاورزی و عمران شهری و روند اجرای مصوبات سفرهای استانی را مورد بررسی قرار داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین