|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور، ايران را قدرت نخست منطقه دانست و گفت: در شرايط عادي کشور را اداره نمي کنيم زيرا شرايطي که در 37 سال گذشته بر ما حاکم بوده هميشه وضعيت اضطراب، تهديد و تحميل بوده است.
وزير کشور قدرت اول کشورهاي منطقه را ايران خواند و اظهار کرد: در سطح دنيا مي توانيم در برقراري توازن موثر باشيم.

عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور، ايران را قدرت نخست منطقه دانست و گفت: در شرايط عادي کشور را اداره نمي کنيم زيرا شرايطي که در 37 سال گذشته بر ما حاکم بوده هميشه وضعيت اضطراب، تهديد و تحميل بوده است.

رحماني فضلي روز پنجشنبه با حضور در يازدهمين جلسه شوراي اداري استان سمنان افزود: اداره کشور در چنين شرايطي واقعا لطف خدا است.

وزير کشور خاطرنشان کرد: از روز اول انقلاب با مزاحمت ها، مداخلات، محدوديت ها و تهديداتي به طور مستمر مواجه بوده ايم که اين ما را در رسيدن به اهدافمان کند کرده و يا حداقل بخش عظيمي از انرژي ما را به خود اختصاص داده است.

وي تصريح کرد: ما شاهديم دخالت بيگانگان موجب تغييراتي در سطح منطقه شده و زحماتي را نيز براي ملت ما و ديگر کشورهاي منطقه (عراق، مصر، ليبي، يمن، لبنان و سوريه) ايجاد کردند.

وزير کشور با بيان اين که بايد قدر قدرت کشور خود را بدانيم گفت: بايد باور داشته باشيم که چه مستقيم و چه غيرمستقيم حريت، آزادگي و نيز به چالش کشيده شدن سوسياليست ها و ليبراليست ها در منطقه در حال اتفاق افتادن است.

وي با اشاره به سه اتفاق مهم در دنيا (جنگ جهاني اول، جنگ جهاني دوم و فروپاشي شوروي ) گفت: شاهديم که از زمان فروپاشي شوروي تا کنون هيچ ثباتي وجود نداشته و ما بايد بتوانيم در اين مرحله که مرحله تغيير است همچون هميشه محور و تعيين کننده باشيم.

وزير کشور قدرت اول کشورهاي منطقه را ايران خواند و اظهار کرد: در سطح دنيا مي توانيم در برقراري توازن موثر باشيم.

وي در ادامه افزود: ما در عرصه بين الملل و لطف انقلابمان اين توان را داريم اما يکي از مشکلات ما اين است که در تحليل مواضع و جايگاه خوب خود قادر به تحليل نيستيم و قدر قدرت خود را نمي دانيم.

رحماني فضلي با بيان اين که ايران به عنوان اولين حکومت ديني شيعي مطرح است گفت: از حکومت ديني برخوردار هستيم و بايد پاسخگوي گذشتگان، حال و آيندگان باشيم.

رحماني فضلي همچنين با تاکيد بر اين که احساس مسووليت پاسخگويي، نبايد فقط در چارچوب قوانين و اخلاق عرفي باشد افزود: به عنوان حاکميت و حکومتگران بايد از نظر اعتقادي نيز به حال و آيندگان پاسخگو باشيم.

** بزرگترين سرمايه ما اقتدار ملي است

وزير کشور با بيان اين که از نظر سياسي بايد اقتدار کشور را حفظ کنيم افزود: بايد شاکر باشيم، به وظايف خود آشنا باشيم و به آن عمل کنيم و تلاش کنيم تا انقلابمان حفظ شود.

رحماني فضلي تصريح کرد: بايد ايمان داشته باشيم که قدرتمند شده ايم و بايد قدرت ملي مان را افزايش دهيم.

وي همچنين گفت: ما وارد جريانات بزرگتري خواهيم شد و دنيا به همين راحتي از منافع کشور ما دست برنخواهد داشت.

رحماني فضلي اعتقاد ديني مردم را مهم ترين عنصر و اولين عنصر قدرت دانست و گفت: عناصر قدرت کشور مردم متدين و مومن هستند.

وي گفت: نبايد دين را با منافع شخصي گره بزنيم دين مان همان ديني است که در حاکميت و ولايت به آن دين ناب محمدي مي گويند و با تکيه بر اين دين قدرت ما بيشتر خواهد شد.

وزير کشور افزود: هر چه قدرت ديني ما افزايش يابد اراده و عزم ملت ما نيز افزايش مي يابد.

رحماني فضلي با تاکيد بر اين که نبايد به هم دروغ بگوييم افزود: دروغ موجب بي اعتمادي مي شود پس بايد براي هر چه بيشتر کردن اقتدار ملي از آن پرهيز کنيم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین