|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۶
کد خبر: ۳۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در پاسخ به وي گفت: «من جزئيات بيشتري براي صحبت کردن در اينباره ندارم».
سخنگوي وزارت خارجه آمريکا ضمن طفره رفتن از اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به بلندي‌هاي جولان و به شهادت رساندن فرمانده ايراني و پسر مغنيه، تنها گفت که حزب‌الله نقش مخربي دارد.

«جن ساکي» سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در کنفرانس خبري روز چهارشنبه (ديروز) خود حاضر به محکوم کردن حملات رژيم صهيونيستي به بلندي‌هاي «جولان» نشد که به شهادت «محمد علي الله‌ دادي» فرمانده ايراني و «جهاد مغنيه» پسر «عماد مغنيه» منجر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني «وزارت خارجه آمريکا»، يکي از خبرنگاران آمريکايي در اين نشست خبري از ساکي پرسيد که آيا اظهارنظري درباره حملات اسرائيل در تپه‌هاي جولان که به شهادت فرمانده ايراني و پسر عماد مغنيه شد، ندارد.

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در پاسخ به وي گفت: «من جزئيات بيشتري براي صحبت کردن در اينباره ندارم».

خبرنگار آمريکايي ادامه داد: درست، نتيجه اين حمله، خواه هر آنکس که آن را انجام داده باشد، به نظر دولت آمريکا يک عمل خوب بوده يا بد»؟

ساکي در پاسخ به او از دادن جواب درست طفره رفت و فقط گفت: من فکر مي‌کنم، نظرمان را درباره طيفي از موضوعاتي که مربوط به اين گزارشات مي‌شود، مي‌دانم. مسئله نقش حزب‌الله را مي‌دانم. مداخله مخربانه حزب‌الله از دور بسيار معروف است. به طور قطع جزئيات اين رخداد (حمله صهيونسيت‌ها به بلندي جولان) هنوز توسط بسياري از افراد تأييد نشده است و من قصد ندارم بيش از اين در اينباره گمانه‌زني کنم.

با اينحال خبرنگار مجدداً ادامه داد: مقامات ايراني آشکارا اعلام کردند که يکي از فرماندهان آنها کشته شده است و مراسم تدفين گسترده‌اي براي او در تهران برگزار کردند و حزب‌الله نيز اعلام کرد که جهاد مغنيه کشته شده است.....»

جن ساکي سخنان او را قطع کرد و ادامه داد: «بله ولي هنوز بقيه آن را تأييد نکرده‌اند».

خبرنگار با اشاره به اينکه ايران شهادت فرمانده ايراني را تأييد کرد است گفت که اينها همه جزئياتي است که ارائه شده است، آيا دليلي براي ترديد وجود دارد؟

ساکي پاسخ داد: نه، من چنين چيزي نگفتم. اما هنوز بقيه جزئيات آنچه را که رخ داده است يا اينکه اين اقدام اسرائيل بوده است را تأييد نکرده‌اند. اين چيزي است که من مي‌گويم. من نظر خاصي درباره پيامد يا فراتر از آن ندارم.

با اينحال هرچه خبرنگاران خواستند موضع محکم دولت آمريکا در قبال اين حادثه را بفهمند، ساکي از پاسخ طفره رفت و تنها گفت: فکر مي‌کنم که من اين حقيقت را تأييد کردم که ما براي مدت‌ها است که معتقديم که حزب‌الله نقش مخربي را ايفا مي‌کند. ما مداخله مستقيم آنها را محکوم مي‌کنيم. اين به طور قاطعانه ديدگاه ما است. فکر نمي‌کنم بخواهم چيز بيشتري به آن اضافه کنم.

با اينحال سخنگوي وزارت خارجه آمريکا عمليات شهادطلبانه يک فلسطيني که روز گذشته 11 صهيونيستي را با چاقو زخمي کرد، محکوم کرد و گفت: من به طور قطع اين اقدام را محکوم مي‌کنم.

در عين حال، آويگدور ليبرمن وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي در گفت‌وگو با راديو اسرائيل مدعي شد که ارتش اسرائيل حمله به قنيطره را انجام نداده است.

اين سخنان در شرايطي مطرح مي‌شود که صهيونيست‌ها در دو روز گذشته پس از بيانيه شديد فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درباره پاسخ به صهيونيست‌ها مدعي شده‌اند که در حمله خود از حضور فرمانده سپاه پاسداران و فرماندهان حزب الله لبنان در خودرو هدف قرار گرفته اطلاع نداشته‌اند.

در همين زمينه «يعقوب عميدرور» ژنرال اسرائيلي نزديک به کابينه بنيامين نتانياهو اعلام کرد که مقامات صهيونيستي هنگام اجراي عمليات قنيطره، اطلاعاتي درباره حضور «محمد علي الله دادي» سردار ايراني در قنيطره سوريه در دست نداشتند.

يک منبع امنيتي صهيونست هم روز سه‌شنبه به خبرگزاري «رويترز» گفته بود که اين رژيم در حمله به جنوب سوريه، قصد نداشته فرمانده ايراني را هدف قرار دهد و تصور مي‌کرده به گروهي از نيروهاي سطح پائين حمله کرده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین