|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۳۵۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲


چین یک آژانس اطلاعاتی آمریکا را به هک کردن یک دانشگاه دولتی این کشور با برنامه‌های تحقیقاتی هوانوردی و فضایی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس کامپیوتری چین اعلام کرد که دفتر «عملیات دسترسی درخور» آژانس امنیت ملی آمریکا این حملات را علیه دانشگاه «پلی‌تکنیک شمال غربی» در شهر شی‌آن انجام داده است.

پس از آنکه در ماه ژوئن حمله‌ای خارجی علیه این دانشگاه گزارش شد، مقامات مرکز مذکور و شرکت فناوری امنیتی «۳۶۰» سامانه‌های اطلاعاتی این دانشگاه را بررسی کردند.

پکن و واشنگتن درگیر یک جنگ کلامی بر سر جاسوسی سایبری شده‌اند، نبردی که  هر روز حساس‌تر از قبل می‌شود و چین هم روز به روز اتهامات مستقیم‌تری علیه آمریکا مطرح می‌کند. کریستوفر ری، رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در ماه ژوئیه به شرکت‌های غربی هشدار داد که پکن می‌خواهد دارایی‌های معنوی آن‌ها را غارت کند تا صنایع کلیدی را در سلطه خود بگیرد.

چین معمولا در این موارد تاکید می‌کند که قربانی حمله هکری شده، آمریکا را «امپراتوری هکرها» خوانده و به افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره جاسوسی‌های آمریکا اشاره می‌کند.

پکن اخیرا استراتژی خود را تغییر داده، مستقیما آمریکا را به حمله سایبری متهم کرده و اهداف را نام می‌برد. در ماه فوریه، شرکت امنیت سایبری «پامگو لب» چین اعلام کرد که از فعالیت‌های هکری تحت حمایت آمریکا در چین باخبر شده است. این شرکت از وجود بدافزاری در سیستم‌های داخلی آی‌تی خبر داد که به ادعای این شرکت، به گروه هکری «ایکوئِیژن» مرتبط است، گروهی که آژانس امنیت ملی آمریکا نسبت داده می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین