|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۷
کد خبر: ۳۴۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

دیوان کیفری بین‌المللی در شهر لاهه هلند خواستار ادامه تحقیقات مربوط به جنایات جنگی در افغانستان شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از داون، دیوان کیفری بین‌المللی از دادستان‌های این دادگاه در شهر لاهه خواسته است پرونده پیگیری جنایات جنگی در افغانستان را پس از دو سال تعلیق دوباره به جریان بیندازند. این دادگاه گفته است از سرگیری تحقیقات در مورد جنایات در افغانستان در گذشته و حال باید به سرعت تصمیم گیری شود.

تحقیقات دیوان کیفری بین المللی در افغانستان بیش از دو سال است که متوقف شده است. در ماه مارس ۲۰۲۰، دولت قبلی افغانستان درخواست کرده بود این تحقیقات تعلیق شود.

در اسنادی که این هفته در وب سایت دادگاه بین المللی کیفری منتشر شد، کریم خان دادستان دادگاه خواستار ادامه تحقیقات جنایات جنگی در افغانستان شد. وی گفت: به طور حتم طالبان با ادامه این تحقیقات مخالفت خواهد کرد ولی اطلاعات موجود حاکی از وجود جنایات جنگی در این کشور است.

در سپتامبر سال گذشته، خان از قضات دادگاه خواست که تحقیقات در مورد جنایات طالبان و داعش را از سر بگیرند. وی افزود دادستان‌های دادگاه لاهه ظاهراً از بررسی جنایات نیروهای آمریکایی چشم‌پوشی کرده‌اند.

در ماه جولای، هیئت سازمان ملل در افغانستان طالبان را مسئول قتل‌های غیرقانونی، شکنجه، دستگیری‌های خودسرانه و مجازات‌های غیرانسانی در ماه‌های پس از سرنگونی دولت قبلی اعلام کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین