|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۳۴۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

در حالی که لبنان با بحران عدم تشکیل کابینه جدید مواجه است، امروز (پنج‌شنبه) مهلتی که در قانون اساسی این کشور برای انتخاب رئیس جمهور جدید تعیین شده، آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، لبنان امروز یکم سپتامبر در حالی وارد اولین روز از مهلت تعیین شده در قانون اساسی این کشور برای انتخاب رئیس جمهور جدید شد که هیچ کاندیدای تقابلی یا توافقی وجود ندارد.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز اظهار کرد: لبنان امروز وارد اولین روز از مهلت قانونی برای انتخاب رئیس جمهور شد و تسلیم شدن در برابر برخی اراده‌های بدخواهانه‌ای که به دنبال انداختن کشور در گرداب خلأ هستند، درست نیست.

بری با تاکید بر اینکه مسؤولیت نجات لبنان بر عهده پارلمان فعلی است، از نمایندگان پارلمان فعلی خواست صدایی برای تحقق به موقع حقوق مندرج در قانون اساسی باشند.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه گفت: تشویق می‌کنم نشست سراسری برگزار شود که به توافق درباره دستاوردهای آتی منجر شود و ما به فردی رأی خواهیم داد که به عربیت لبنان باور داشته و از اعتباری ملی برخوردار است نه شخصیتی که خودش چالش برانگیز است.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز پیشتر گفته بود: پس از دوره ریاست جمهوری‌ام یک لحظه هم در (کاخ) بعبدا نخواهم ماند.

همچنین عون تصریح کرد که هیچ کاندیدایی برای پست ریاست جمهوری ندارد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در ماه ژوئیه نجیب میقاتی را پس از کسب ۵۴ رای مامور تشکیل کابینه کرد.

لبنان پس از توافق طائف در سال ۱۹۸۹ تاکنون هرگز انتخابات ریاست جمهوری‌ را در تاریخ مقررش برگزار نکرده است؛ یا دوره ریاست جمهوری تمدید شده و یا شاهد خلأ در این پست بوده است.

دوره ریاست جمهوری عون ۳۱ اکتبر آتی پس از شش سال از حضور او در این پست که با بحران‌های مختلف و تعطیلی نهادهای دولتی همراه بوده، به پایان می‌رسد.

عون پس از سازشی سیاسی در پی یک خلأ ریاستیِ دو سال و نیمه در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶ انتخاب شد.  



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین