کد خبر: ۳۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‏شرقی با اشاره به لزوم وحدت در کشور خاطر‏نشان کرد: فراموش نکنیم که انتقاد از دولت نباید حالت تخریب به خود بگیرد.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در نشست مشترک ائمه جمعه و فرمانداران استان اظهار کرد: تفاهم بین مجلس و دولت از ضروریات رسیدن به وحدت در کشور است. متاسفانه صحبت‌های تند برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخوردهایی را از طرف دیگر نمایندگان باعث می‌شود که ضروری است مجلس در این خصوص تعادل را در پیش گیرد.

وی با تاکید بر وحدت روحانیون و دولتمردان ادامه داد: پیشرفت جامعه اسلامی در گروی توجه به وحدت و همدلی مسئولان نظام است. این نظام قابل مقایسه با نظام‌های دیگر نیست چراکه در راس هرم، مقام معظم رهبری قرار دارند که عامل اقتدار و وحدت کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‏‌شرقی گفت: بدون شک سلایق سیاسی در بین مدیران مختلف کشور می‌تواند وجود داشته باشد اما نباید سلایق سیاسی را وارد کارهای مشترک کنیم و دوگانگی در عملکرد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مجتهد شبستری، افزود: وحدت عمل، وظیفه مشترک تمامی نمایندگان مجلس، فرمانداران، ائمه جمعه و مدیران بخش‌های مختلف کشور است.

وی فعالیت دولت در حوزه بهداشت و درمان را قابل تقدیر دانست و گفت: دولت در انجام طرح تحول سلامت و بیمه سلامت خدمت بزرگی انجام داده است که قابل کتمان نیست. اکثر نامه‌هایی که تا به امروز به ما می‌‏رسید در خصوص عدم توانایی مردم در پرداخت هزینه‏‌های درمان بود که خوشبختانه با اقدامات دولت این موضوع تا حد بسیار زیادی رفع شده است.

وی بیکاری را از جمله شاخص‌‏ترین مشکلات استان دانست و گفت: برخی گلایه‏‌ها از استخدام برخی از افراد به صورت ارتباطی به دستگاه‏‌های دولتی است که در این خصوص تحقیقی نکرده‌‏ام و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید فرهنگ پشت میز‏نشینی در جامعه برچیده شود و این فرهنگ که جوانان می‏‌توانند در عین تحصیل کرده بودن به کار‏آفرینی نیز بپردازند باید در استان جاری شود. اینجانب بارها در خطبه‌های نماز جمعه به این موضوع پرداخت کرده‌‏ام و ضروری است مدیران و روحانیت در ترویج فرهنگ کار پیشقدم باشند.

مجتهد شبستری، افزود: تولید و صرفه‌جویی دو رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است و فرهنگ قناعت و صرفه‌جویی باید در بین مردم استان جاری باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‏‌شرقی با اشاره به افزایش قیمت نان گفت: متاسفانه برخی گزارش‏‌ها مبنی بر عدم کیفیت نان‌های تولیدی به ما می‏‌رسد و انتظار می‏‌رود دولت در این خصوص ورود کند.

وی گفت: گران شدن نان به همراه کوچک شدن اندازه نان باید مورد رسیدگی فرمانداری‏‌ها باشد، چرا که بسیاری از مردم کشور با حداقل‏‌ها زندگی می‏‌کنند و افزایش قیمت نان به آن‏ها فشار وارد می‏‌کند.

مجتهد شبستری، با اشاره به حل مشکل اسناد شش هزار سند برای شش هزار خانوار شهرستان میانه گفت: این مهم با عنایات رهبر معظم انقلاب از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حل شد.

وی ادامه داد: بسیاری از این اراضی تحت مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بودند و تا کنون بدون سند در اختیار مردم قرار گرفته بود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرروت توجه دولت به مسائل فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان‏ کرد: در هیچ برهه‏‌ای از تاریخ کشور تا به این اندازه هجمه فرهنگی علیه کشور وجود نداشت و امروز همه ما وظیفه داریم در مقابل این هجمه‌‏ها با تمام توان ایستادگی کنیم.

وی گفت: موضوع حجاب و عفاف باید در دانشگاه‏‌ها و ادارت به جد مورد توجه باشد که متاسفانه این موضوع در دانشگاه‏‌ها اصلاح نشده است و در ادارات نیز به طور نسبی تغییراتی را شاهد هستیم.

مجتهد شبستری، با انتقاد از برگزاری کنسرت‏‌های متعدد در شهر تبریز گفت: برگزاری تعداد بیش از حد این کنسرت‏‌ها در شان شهر تبریز نیست. اگر می‏‌خواهیم مردم را شاد کنیم بهتر است مشکلات مردم را حل کنیم و در ادارات برای کار یک روزه چند روز آن‏ها را معطل نگه نداریم.

وی گفت: توجه به سخنران‏‌هایی که در مراسم‌‏های مختلف در شهر تبریز می‏‌شود از ضروریات است. انتظار می‏‌رود به منظور حفظ وحدت و همدلی در آستانه انتخابات افراد معتدل برای سخنرانی‏‌ها دعوت شوند چراکه در شرایط موجود صحبت‌های فتنه‏‌گرها در دانشگاه‏‌ها و دیگر مجامع باعث ایجاد تنش می‏‌شود که پسندیده نیست.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین