|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۳۴۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲


وزیر برنامه ریزی پاکستان گفت: کشورهای غربی مسئولیت کمک به سیل زدگان را برعهده دارند زیرا آن‌ها موجب وقوع تغییرات اقلیمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، "احسن اقبال" وزیر برنامه ریزی پاکستان اظهار داشت: کشورهای ثروتمند مسئول هستند تا به پاکستان در مواجهه با وقوع سیلاب و پیشگیری از وقوع حوادث در آینده کمک کنند زیرا آن‌ها عامل وقوع تغییرات اقلیمی هستند.  

تاکنون مرگ بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر وقوع سیل در پاکستان و تخریب بیش از یک میلیون خانه گزارش شده است. همچنین در پی بارندگی شدید در این کشور جاده‌ها، پل‌ها و محصولات کشاورزی به زیر آب فرو رفته است.

وزیر برنامه ریزی پاکستان گفت: کشور اثرات تغییرات آب و هوایی ناشی از اقدامات کشورهای ثروتمند و تلاش برای توسعه غیرمسئولانه آنها را احساس می کند.

وی افزود: رد پای کربن در پاکستان کمترین میزان در جهان است. جامعه بین الملل مسئولیت دارد که به کمک کند تا زیرساخت‌ها به روز شده و زیر ساخت‌ها در برابر شرایط آب و هوایی تاب آوری بیشتری داشته باشد.

به گفته احسن اقبال، مناطقی که سابقه بارندگی داشته اند شاهد بارش باران نبوده و آن دسته از مناطقی که پیش از این شاهد بارش‌های بسیار خفیف بوده‌اند اکنون با بارش‌های شدیدی مواجه بودند.

به گزارش اسکای نیوز، وزیر برنامه ریزی پاکستان تاکید کرد: هزینه بازسازی خسارت‌های ناشی از این حادثه بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است و ممکن است در بازه زمانی پنج ساله انجام شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین