|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۳۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کارگردان نمایش بچه های خاکستری که در بخش مرور سی و سومین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد می گوید: دوست داشتم نمایشنامه ای با مضمون اجتماعی که برای گروه مخاطب نوجوانان، مناسب باشد را به روی صحنه ببرم.
بچه های خاکستری عنوان نمایشی است به نویسندگی امید نیاز که از استان بوشهر در بخش مرور این دوره از جشنواره حضور دارد.

الهام چنانی کارگردان این نمایش به خبرنگار حوزه تئاتر ایرنا، گفت: بچه های خاکستری یک نمایش رئال است که به صورت کارگاهی شکل گرفته و من در اجرای آن دوست داشتم تا مضامین مورد نظرم در کمال سادگی، همانند جریان زندگی روایت شود.

او در ادامه توضیح داد: در این نمایش سعی کردم تا به نوعی عواطف و برداشت هایم در باره کودکان کار که روزانه در جامعه با آنان روبرو هستیم را بیان کنم و امیدوارم با این اثر توانسته باشم گوشه هایی از درد و رنجی که براین قشر از جامعه وارد می شود را نمایش دهم.

او با بیان اینکه انسان ها میل به زندگی اجتماعی و تمایل به جامعه ای بدون فقر و فساد دارند ادامه داد: هدف نمایش پرداختن به این مضمون و یادآوری دوباره آن است.

کارگردان نمایش بچه های خاکستری درباره طراحی صحنه این نمایش توضیح داد: طراحی صحنه این نمایش کاملا متحرک بوده و برگرفته از متن و ایده حسین اسدی است و یکی از مزیت های موفقیت این نمایش هم محسوب می شود.

او درباره این دوره از جشنواره اظهار داشت: تئاتر،خود زندگی است و جشنواره فجر یکی از مراحل مهم این زندگی محسوب می شود و احساس می کنم با توجه به آثاری که در این دوره اجرا می شود، شاهد جشنواره خوبی باشیم و تئاتر کشور شاهد رشد و بالندگی بیشتری باشد.

چنانی در پایان این نکته را اضافه کرد که از تمامی عوامل نمایش بچه های خاکستری به دلیل همراهی و همدلی بی نظیر قدردانی می کنم.

عاطفه تمیمی، فاطمه بلالی، علی نبی پور، علی سنا میری و میلاد سعیدی بازیگران این نمایش هستند و حسین اسدی سرپرستی این نمایش را برعهده دارد.

سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یکم تا 12 بهمن ماه 93 به دبیری اردشیر صالح پور برگزار می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین