|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۳۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
نماینده مردم آدانا از حزب 'حرکت ملی' گفت که داعش در دهها استان ترکیه ، بخصوص استان های مرزی دارای دهها انبار سلاح و مهمات بوده و هزاران عضو داعش در ترکیه آماده فعالیت های تروریستی هستند.
چیرکین در گفت و گو با روزنامه 'ینی چاغ' با بیان اینکه دولت آنکارا هنوز متوجه خطر جدی داعش در ترکیه نیست افزود: حاکمیت حزب 'عدالت و توسعه ' با حمایت از داعش یک خطای بسیار بزرگ مرتکب شده و خطر داعش برای ترکیه هر روز بیش از پیش افزایش می یابد و داعش بخصوص در شهرهای بزرگ اعضایی که می توانند دست به اقدام های تروریستی بزنند را متمرکز کرده است.

چیرکین توضیح داد: داعش در ترکیه علاوه بر حملات انتحاری عملیات تروریستی فجیع دیگری نیز می تواند انجام دهد و دولت آنکارا باید تدابیر امنیتی خصوصا در شهرهای بزرگ و مناطق مرزی را افزایش دهد.

نماینده مجلس ترکیه گفت: داعش می تواند با اقدامات توطئه آمیز در ساختار اجتماعی ترکیه نیز تاثیر گذار باشد،اقداماتی همچون ایجاد درگیری بین سنی ها و علوی ها می تواند نتیجه تحرکات این گروه تروریستی باشد .

وی یادآورشد که حمایت ترکیه از داعش سبب اعتبار یافتن دولت سوریه و حزب کارگران کرد و بازنده این بازی ترکیه بوده است.

بر اساس این گزارش، دولت آنکارا و حزب عدالت و توسعه از سوی مخالفین داخلی و همچنین متحدین خارجی سنتی ترکیه متهم به حمایت از داعش هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین