کد خبر: ۳۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
جمیل چیچک رییس مجلس ترکیه در نشست بین المجالس اسلامی در استانبول گفت: ایجاد تفرقه، درگیری مذهبی و ترورهای وحشیانه، توطئه علیه مسلمانان است و کشورهای اسلامی باید با بصیرت وهوشیاری در این ارتباط عمل کنند.
چیچک روز چهارشنبه در سخنرانی خود در دهمین نشست بین المجالس اسلامی در استانبول که با حضور دکتر 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه در این نشست ریاست بین المجالس از ایران به ترکیه واگذار می شود، افزود: امیدواریم که دوران جدید، تلاشها توام با خیر و برکت برای مردم منطقه و کشورهای اسلامی شود.

وی افزود: باید از این نشست پیامهای خوبی به جهان بدهیم، ترورهای وحشیانه، اسلام هراسی، دشمنی با بیگانگان و توهین به مقدسات، همه توطئه های حساب شده علیه جهان اسلام است و باید با آن مقابله کرد و با بصیرت عمل نمود.

رییس مجلس ترکیه گفت: کشورهای اسلامی در شرایط حساس کنونی بیشتر به وحدت و همدلی نیاز دارند.

وی با تاکید بر اینکه ریشه همه مشکلات خاورمیانه در مساله فلسطین نهفته است، اضافه کرد: اسرائیل با بهره گیری از سکوت غرب در مقابل اقدامات گستاخانه اش به مسجد الاقصی حمله می کند و به شهرک سازیهای غیر قانونی ادامه می دهد، ولی حقوق بین الملل علیه رژیم صهیونیستی اقدامی نمی کند.

چیچک افزود: تا زمانیکه دولت مستقل فلسطین تاسیس نشده، مسایل خاورمیانه حل نخواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین