|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۳۴۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۵


رییس هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد: استعفا منوچهر شاهسواری از مدیرعاملی خانه سینما پذیرفته نشده است.

محمدعلی نجفی در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: آقای شاهسواری در نامه‌ای محرمانه به بنده درخواست استعفای خود را مطرح کردند که این موضوع در هیأت مدیره مطرح شد ولی با آن موافقت نشد.

او گفت: از آنجا که روز 9 شهریور مجمع عمومی و انتخابات خانه سینما باید با حضور مدیرعامل برگزار شود، استعفا پذیرفته نشده و فعلا مسکوت باقی می‌ماند.

نجفی درباره وضعیت انتخابات هیأت مدیره و کاندیداها که وزارت ارشاد بر بررسی صلاحیت آن‌ها تاکید دارد، توضیحی نداد ولی ابراز امیدواری کرد که برنامه‌ریزی روز نهم شهریور - برای برگزاری مجمع عمومی و انتخابات - اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا، انتخابات هیأت مدیره خانه سینما قرار بود روز دوم مردادماه برگزار شود که چند ساعت مانده به شروع مجمع عمومی، با ارسال نامه‌ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی صلاحیت نامزدها لغو و به زمانی دیگر موکول شد.

برای آن تاریخ این اسامی نامزد انتخابات شده بودند: علی دهکردی از انجمن بازیگران، محمدمعین صمدی از انجمن انیمیشن، امیرحسین قدسی از انجمن طراحان فیلم، علی لقمانی از انجمن فیلمبرداران، مسعود اطیابی از انجمن مدیران تولید، رضا درستکار از انجمن نویسندگان و منتقدان سینما، حبیب اسماعیلی از انجمن موسسات پخش، علیرضا حسینی از انجمن تهیه‌کنندگان مستند، رسول صدرعاملی از انجمن کارگردانان، فرهاد توحیدی از انجمن فیلمنامه‌نویسان، مجید امانی‌زاده از انجمن مدیران تدارکات و منوچهر محمدی از شورای تهیه‌کنندگان.

درباره این اسامی باید اشاره کرد که پس از بررسی‌های انجام شده برای تایید صلاحیت، شنیده شد که فرهاد توحیدی از سوی وزارت ارشاد تایید صلاحیت نشده است. این موضوع از سوی ایسنا در تماس با توحیدی پیگیری شد که او صرفاً با خنده‌ای  واکنش نشان داد.

همچنین پیگیری‌ها حاکی از این است که او به دلیل همین موضوع به اجبار، انصراف داده همانگونه که پیش‌تر -یعنی پیش از قطعی شدن فهرست نامزدها - مجید برزگر از نامزدی در انتخابات انصراف داده بود. به دنبال این اتفاق‌ها گویا برخی دیگر از نامزدها نیز انصراف خود را اعلام کرده‌اند که البته به طور رسمی تایید نشده است.

با این حال گویا برای برگزاری انتخابات نهم شهریور صنفوف سینمایی باید اسامی نهایی نمایندگان خود را برای نامزدی هیأت مدیره معرفی کنند که می‌تواند تکرار همان اسم‌های قبلی باشد یا افرادی دیگر جایگزین شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین