|
|
امروز: دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۳۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
سرمربی سابق سپاهان گفت: تفاوت فوتبال عراق و ایران این است که بازیکنان ایران حرفه‌ای‌تر هستند.
حسین چرخابی امروز در گفت‌وگو با فارس در اصفهان با اشاره به شرایط بازی‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: یکسری فوتبال را در انجام بازی‌های زیبا که شامل در اختیار داشتن توپ و میدان، پاسکاری‌های زیاد و زیبا، موقعیت‌سازی فراوان و برخی نیز فوتبال را در نتیجه می‌بینند و دسته سوم نیز که افرادی فنی‌‌تر هستند، بازیکنان را بررسی کرده تا ببینند آیا روش و تاکتیک مورد نظر مربی را پیاده می‌کنند یا خیر.

وی با بیان اینکه من نگاه سوم را دارم، تصریح کرد: احساس می‌کنم آقای کی‌روش با توجه به شناخت کاملی که از فوتبال ایران پیدا کرد، استراتژی خاصی برایش در نظر گرفته است.

وی با اشاره به تجربه کی‌روش در برنامه‌ریزی خط دفاعی باشگاه منچستریونایتد و تخصص وی در این زمینه گفت:‌ بازیکنان به خوبی خواسته‌های سرمربی را در زمین پیاده کرده و با همین تفاسیر نتیجه می‌گیریم که شاهد بازی خوبی از سوی تیم ملی هستیم.

سرمربی سابق سپاهان ادامه داد: روی ضربات کرنر و ایستگاهی تیم ملی به خوبی بازی می‌کند و از چهار گل تیم ملی سه گل آن روی همین ضربات بوده که نشان دهنده کار کردن کی‌روش روی این ضربات است.

وی با اشاره به بازی تیم ملی مقابل عراق گفت: عراق به سبک و سیاق بازی ایران و با همان سیستم 4-2-3-1 بازی می‌کند، ‌این تیم همانند ما حالت تدافعی داشته و شناخت کاملی نیز از تیم ملی کشورمان دارد.

چرخابی با بیان اینکه تفاوت فوتبال عراق و ایران این است که بازیکنان ایران حرفه‌ای‌تر هستند، گفت: دیدار سختی در پیش داریم چراکه شرایط بازی‌های حذفی متفاوت با بازی‌های گروهی است و اتفاقات بسیاری ممکن است رخ دهد.

سرمربی سابق سپاهان ابراز امیدواری کرد که تمام این اتفاقات به سود تیم ما تمام شده و در نهایت تیم ملی فینالیست و قهرمان شود.

وی در پاسخ به این سئوال که به نظر می‌رسد تیم ملی در فاز حمله خوب بازی نمی‌کند، افزود: من این نظر را قبول ندارم، ‌اینکه توپ و میدان را تیم ایران به بازیکنان حریف می‌دهد یک تاکتیک است.

چرخابی تاکید کرد: در رقابت‌های جام جهانی من این نظر را که تیم ایران در فاز هجومی خوب عمل نمی‌کرد را قبول دارم، در آن بازی‌ها با توجه به شرایط تیم‌های حریف که از ایران بسیار قوی‌تر بودند ،زمانی که آغاز فاز دفاع به حمله می‌شد این کار به خوبی صورت نمی‌گرفت‌.

این کارشناس فوتبال گفت: در رقابت‌های جام جهانی با تعداد نفرات زیاد حمله نمی‌کردیم اما هم‌اکنون در جام ملت‌های آسیا عکس این کار در حال رخ دادن است و زمانی که صاحب توپ می‌شویم به سرعت دست به ضد حمله با تعداد نفرات زیاد می‌زنیم.

وی دلیل گل نزدن زیاد تیم ملی را ضعف در زدن ضربات آخر و عدم خلاقیت نفری که ضربه آخر را می زند، دانست و اظهار کرد: به اعتقاد من با سرعت بالا و تعداد نفرات زیاد نسبت به جام جهانی تیم ملی بهتر عمل می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین