|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۹
کد خبر: ۳۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
دولت موقت لیبی اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی ناشی از کاهش در آمدهای نفتی این کشور، چند سفارتخانه خود را در کشورهای خارجی تعطیل می کند .
به گزارش پایگاه خبری ' الیوم السابع ' دولت موقت لیبی به ریاست ' عبدالله الثنی ' در بیانیه ای اعلام کرد به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت و کاهش صادرات نفت خام این کشور به دلیل توقف فعالیت چند میدان نفتی و چندین بندر این کشور، با مشکل کمبود بودجه مواجه شده و به همین دلیل برخی سفارتخانه های خود را تعطیل می کند .

در این بیانیه آمده است: شورای وزیران در آخرین جلسه خود در مورد پیشنهاد' محمد الدایری ' وزیر امور خارجه بحث و گفت و گو کرد .

وزیر امورخارجه لیبی پیشنهاد داده بود برای کاهش هزینه ها چند سفارتخانه لیبی بسته شود و شمار دیپلمات های این کشور نیز کاهش یابد .

در این بیانیه اشاره ای به نام این کشورها نشده است اما گفته شده شمار وابسته های این کشور در سفارتخانه هایش را نیز کاهش می دهد.

چهار سال پس از برکناری 'معمر قذافی' دیکتاتور سابق لیبی، دولت های متحد گروه های مسلح رقیب در این کشور برای در اختیار گرفتن کنترل با هم می جنگند.

دولت 'عبدالله الثنی' نخست وزیر به رسمیت شناخته شده لیبی در سطح بین المللی از زمانی که یک گروه مسلح موسوم به 'فجر لیبی' بر طرابلس سلطه یافت و در پایتخت دولت خودخوانده اعلام کرد، از خارج از طرابلس بر اوضاع نظارت داشته است. هر دو دولت موازی لیبی، مقامات نفتی مورد نظر خود را منصوب کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین