|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۳۴۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

سوئیس گفت که یک توافق را درخصوص بازگرداندن ۱۳۱ میلیون دلاری که در جریان تحقیقاتی پیرامون پرونده پولشویی دختر بزرگ رئیس‌جمهور سابق ازبکستان ضبط کرده بود، با این کشور امضا کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت سوئیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که براساس این توافق مبالغی که از حساب‌های سوئیسی متعلق به «گلناره کریموا»، دختر اسلام کریم‌اف، رئیس جمهور فقید ازبکستان در سال ۲۰۱۲ ضبط شده بود، به صندوق امانات سازمان ملل متحد برمی‌گردد و به نفع مردم ازبکستان استفاده می‌شود.

براساس این توافق، دارایی‌های بیشتری که ممکن است از کریموا به عنوان بخشی از روند دادرسی در حال انجام در سوئیس ضبط شود، نیز به صندوق امانات سازمان ملل واریز می‌شود.

اسلام کریم‌اف از سال ۱۹۹۱ تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۶ رئیس‌جمهور ازبکستان بود. دخترش کریموا، تاجر و سفیر ازبکستان در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو بود. وی به اتهام پولشویی و دریافت مبالغی از شرکت‌های مخابراتی خارجی زندانی شد. گلناره کریموا در سال ۲۰۱۴ در ازبکستان تحت بازداشت خانگی بود.

وی از سال ۲۰۱۴ به بعد دیگر در انظار عمومی ظاهر نشد. اولین چیزی که بعد این سال‌های عدم حضور در مورد او شنیده شد در سال ۲۰۱۷ توسط دفتر دادستانی عمومی ازبکستان بود که حکم پنج سال حبس خانگی او را به دلیل اتهاماتی از قبیل سهامداری در تعدادی از شرکت‌ها از طریق اختلاس و اخاذی و فرار مالیاتی، داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین