کد خبر: ۳۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
امام جمعه قم گفت: در انتخابات رياست جمهوري و در انتخابات‌هاي ديگر ديديم که بداخلاقي‌هايي صورت گرفت و اين بداخلاقي‌ها زيبنده کسي که مي‌خواهد مسووليتي در اين نظام بر عهده بگيرد نبوده و نيست
استاد برجسته حوزه علميه قم گفت: اميدواريم خدا به شما و همه افرادي که در انتخابات آينده مجلس فعاليت دارند و وظايف خود را به خوبي انجام مي‌دهند‌، توفيق دهد.

به گزارش ايلنا در قم، آيت‌الله ابراهيم اميني در ديدار محمدرضا عارف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به فضاي سياسي کشور در مقاطع مختلف انتخاباتي‌، اظهار داشت: گاهي در انتخابات مختلف کشور چه انتخابات‌هاي رياست جمهوري و چه انتخابات مجلس شاهد بداخلاقي‌هايي بوده‌ايم که در اين ايام توسط بعضي کانديدا‌ها و بعضي طرفدارانشان انجام شده که اين بداخلاقي‌ها همگي به زيان کشور است.

وي افزود: با وجود اينکه قوانين نيز در کشور وجود دارد اما متاسفانه گاهي مشاهده مي‌شود که اين قوانين مشاهده نمي‌شود به همين دليل در هر انتخاباتي که صورت مي‌گيرد يک سري اختلافات نتيجه آن مي‌شود که تا مي‌آييم و از ‌آن شرايط عبور کنيم انتخاباتي ديگر با‌‌ همان شرايط برگزار مي‌شود.

امام جمعه قم گفت: در انتخابات رياست جمهوري و در انتخابات‌هاي ديگر ديديم که بداخلاقي‌هايي صورت گرفت و اين بداخلاقي‌ها زيبنده کسي که مي‌خواهد مسووليتي در اين نظام بر عهده بگيرد نبوده و نيست؛ اين گونه رفتار‌ها و يا اينگونه ريخت و پاش‌ها يا بي‌ادبي‌ها، هتاکي‌ها، شکستن حرمت‌ها و... هيچکدام در شان يک انسان واقعي نيست؛ انسان حتي از گفتن برخي بداخلاقي‌ها شرم دارد چه برسد اينکه بخواهد آن را انجام دهد.

آيت‌الله اميني تاکيد کرد: با بازنگري در قانون انتخابات که در حال حاضر در حال انجام است و شوراي نگهبان به طور جدي اين کار را دنبال مي‌کند مشکلات مذکور برطرف و در آينده شاهد اين بداخلاقي‌ها در عرصه انتخابات نباشيم.

وي افزود: در مجمع تشخيص مصلحت نظام هم مواد خوبي تصويب شده ولي عمده اين‌ها و مهمتر از همه التزام افراد به قانون اساسي است؛ ما در خيلي از موارد از لحاظ قانون کمبودي نداريم اما وقتي به قوانين عمل نمي‌شود مشکلات پديد مي‌آيد.

استاد برجسته حوزه علميه قم اضافه کرد: الزاماتي نيز وجود دارد که حرمت شکني‌ها و بي‌قانوني‌ها صورت نگيرد اما اينکه به آن عمل شود مساله مهمتري است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در مجمع تشخيص مصلحت نظام قضايا به صورت خوبي در حال پيشرفت است که جاي اميدواري و البته همانطور که گفتم مهم‌تر از همه اين‌ها التزام به قانون است.

وي افزود: ‌متاسفانه برخي مردم مقيد به قانون نيستند و در عمل هر کاري را انجام مي‌دهند و براي توجيه آن هم سخناني را بيان مي‌کنند اما مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد در اين جهت فکر کند که اگر شخصي خلاف قانون عمل کند‌، با او چه برخوردي صورت گيرد.

آيت‌الله اميني تاکيد کرد: البته اين مهم بايد در خود مردم فرهنگسازي شود تا به کساني که خلاف قانون رفتار مي‌کنند راي ندهند و اين فرهنگسازي را صدا و سيما بايد جدي بگيرد؛ بايد شرايط به گونه‌اي شود که اگر مردم ديدند کانديدايي در تبليغات انتخاباتي‌اش بي‌ادبي و رفتارهاي نادرستي از خود نشان مي‌دهد‌، خود مردم به آن شخص راي ندهند.

وي با بيان اينکه اگر خود مردم به افرادي که حرمت قانون و افراد را نگه نمي‌دارند‌، راي ندهند بسياري از مشکلات برطرف خواهد شد‌، گفت: مشاهده مي‌کنيم در برخي از کشورهاي خارجي حرمت قانون بسيار خوب رعايت مي‌شود؛ مثل احترامي که ما در کشور خود‌، در امور ديني داريم و خود را مقيد مي‌دانيم که به آنها عمل کنيم؛ آنها قانون را محترم مي‌دارند اما متاسفانه ما در کشور خود خيلي مقيد به قانون نيستيم؛ اميدوارم در آينده انتخابات بهتري داشته باشيم.

آيت‌الله اميني در بخش ديگري در خصوص شرايط و ويژگي‌هاي يک نماينده خوب مجلس شوراي اسلامي گفت: نماينده خوب آن است که اولا هدفش خدمت به مردم و خدمت به کشور باشد؛ هدف مادي نداشته باشد و با رعايت ادب حرکت کند؛ بر طبق اصول و وظايف نمايندگي حرمت ديگران را نگه دارد و خدايي نکرده در مجلس بي‌ادبي نکند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: گاهي امروزه انسان در مجلس حرکاتي مي‌بيند که شرم‌آور است؛ نماينده واقعي وظيفه دارد طبق آنچه تشخيص مي‌دهد عمل کند‌، حالا اينکه گاهي مخالفت‌هايي ممکن است همراه داشته باشد.

وي افزود: اين بي‌ادبي‌هايي که اخيرا در مجلس مشاهده کرديم زيبنده مجلس شوراي اسلامي نيست؛ نماينده خوب ‌آن است که هدف مادي در کارش نداشته باشد و به فکر پر کردن جيب خود نباشد؛ نماينده نبايد درآمد سرشاري را از هر طريقي در جيب خود کند‌، البته نماينده هم زندگي دارد اما بايد به‌‌ همان مقداري که قانون تعيين کرده اکتفا کند.

منبع: مردم سالاری

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
0
2
أثابکم الله
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین