|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
ده‌ها تن از فعالان حقوق بشر آمريکايي هم‌زمان با سالروز تولد مارتين لوتر کينگ با برگزاري تجمعي مقابل کاخ سفيد نسبت به تداوم نقض حقوق بشر و نژادپرستي در اين کشور فرياد اعتراض سر برآوردند.
روز گذشته و همزمان با 83مين سالروز تولد مارتين لوتر کينگ و به‌دعوت «کانون ضد خشونت پليس» در آمريکا تجمعي اعتراضي نسبت به تداوم نقض حقوق بشر مقابل کاخ سفيد برگزار شد.

در اين تجمع، معترضان پلاکاردهايي را با محتواي «ما خواهان عدالت هستيم»، «زندگي سياه‌پوستان ارزشمند است»، «مسئوليت‌پذيري پليس، همين اکنون» و «من نمي‌توانم نفس بکشم» در دست داشتند.

در جريان برگزاري اين مراسم، نيروهاي امنيتي و حفاظت کاخ سفيد با تشديد اقدامات خود، موانع متعددي را اطراف محل برگزاري تجمع نصب کرده بودند.

در اين تجمع، مادر يکي از قربانيان تيراندازي‌هاي پليس آمريکا در سخناني با تشريح چگونگي کشته شدن فرزندش توسط افسران پليس آمريکايي گفت: پرونده قتل پسرم را از گردش‌کار قضايي خارج کردند، حتي پليس دقيقاً نمي‌داند که پسرم چگونه کشته شده است, پليس هرگز انکار نکرده است که با شليک دو گلوله فرزندم را به قتل رسانده‌اند، اما توضيحي در اين باره ارائه مي‌کنند، چرا دادگستري آمريکا اين فاجعه و تراژدي را پيگيري نمي‌کند؟

در ادامه نيز جاناتان نيوتن، رييس کانون ضد خشونت پليس، در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنيم گفت: «ما اينجا گرد هم آمده‌ايم تا سالروز تولد دکتر مارتين لوتر کينگ را جشن بگيريم و عليه ظلم و خشونت پليس دست به اعتراض بزنيم، ما همچنان خواستار اصلاح دستگاه قضايي آمريکا هستيم. ما به‌دنبال اين هستيم که به دنيا نشان دهيم که در آمريکا ظلم پليس به‌گونه‌اي سيستماتيک عليه ما اعمال مي‌شود، ما قصد داريم که اين رويه را تغير دهيم، البته بر اين باور هستيم که همه نيروهاي پليس بدکردار نيستند.
منبع: تیک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین