|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۳۴۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نتایج امسال کنکور سراسری را هشدار بزرگی برای مسئولین و نگرانی عمیقی برای خانواده ها دانست.

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: عزاداری و اجتماعات استان اردبیل در عزای سیدالشهداء امسال فوق العاده بود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین با گفتن اینکه نه با یزید و بلکه مثل یزید کار دارم تکلیف همه را مشخص کرده است مثل یزید در زمان ما آمریکا و اسرائیل است هر کس کینه مقدس این ها را نداشته باشد حتما در تبعیت خود از امام حسین تردید نماید.

امام جمعه اردبیل با تقدیر از اهل سنت استان های اردبیل و گیلان به دلیل برگزاری مراسم عزای اباعبدالله تصریح کرد: از اهل سنت استان مخصوصا از اهل سنت عنبران قلبا تشکر دارم که در عزاداری امسال سنگ تمام گذاشتند.

عاملی گفت: از شبکه ملی گلایه داریم که عزاداری با عظمت آنها را به طور مبسوط پخش نکرد از اهل سنت غرب گیلان نیز تشکر دارم که ثابت کردند اهل سنت نبوی راستین در اخذ ماتم و گریه به ابا عبدالله مثل رسول خدا عمل می کنند.

خطیب جمعه اردبیل نتایج امسال کنکور سراسری را هشدار بزرگی برای مسئولین و نگرانی عمیقی برای خانواده ها دانست و خاطر نشان کرد: اعلان نتایج کنکور امسال یک هشدار بزرگی برای مسئولین دارد.

عاملی افزود: این نتایج نشان می دهد که تبعیض بزرگ آموزشی و بی عدالتی در سیستم آموزش کشور رخ داده است به طوری که از 40 نفر اول دانش آموز برگزیده کشور در کنکور سراسری فقط یک دانش آموز در مدرسه دولتی عادی درس خوانده است و بقیه همه از مدارس استعدادهای درخشان و غیرانتفاعی های خاص است.

وی گفت: این حکایت از شکاف بزرگ آموزشی می کند توجه شود که  ۸۲ درصد رتبه های زیر ۳۰۰۰ در دو دهک درآمدی بالا هستند و دولت محترم و کمیسیون آموزش مجلس حتما چاره سازی کنند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: اولین شرط عدالت ایجاد فرصت های برابر رشد است آموزش نباید طبقاتی شود امکانات و کیفیت آموزش باید به طور یکسان توزیع شود.

عاملی اظهار کرد: عجیب این است که مدارس استعدادهای درخشان و مدارس خاص غیر انتفاعی که دو درصد دانش‌آموزان کل کشور را پوشش می‌دهند سهم ۹۵ درصدی از رتبه های برتر را از آن خود کرده اند این آمار نشان می‌دهد که دولت و مجلس سال های سال آموزش و پرورش را به امان خود رها کرده اند و وزرای مربوطه هیچ فکری برای عدالت آموزشی و اکثریت دانش‌آموزان کشور نکرده‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: از دولت و مجلس می‌خواهیم سریعا از حقوق اکثریت دانش آموزان دفاع کنند نمایندگان دقت کنند اگر وزیر فعلی که از وزرای کاملاً تسلیم و حرف شنو در برابر شماست و به غیر از شما از کس دیگری حرف شنوی ندارد و برنامه ریزی علمی برای حل این معضل ندارد سریعاً برکنار شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به پرتاب ماهواره خیام به فضا گفت: پرتاب ماهواره خیام به فضا علیرغم تحریم‌ها نشان از اقتدار علمی استثنایی است.

عاملی تصریح کرد: محاصره تکنولوژی بدترین محاصره و بدترین ظلم و محروم کردن ملت ها از اصلی ترین عوامل پیشرفت، توسعه و رفاه است اما جمهوری اسلامی در این شرایط ظالمانه توانست پایاپای تحولات علمی دنیا به طور مستمر بر افتخارات علمی ملت بزرگ ایران بیفزاید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین