|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۳۴۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳


ایرنا: وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه از موضع اتحادیه اروپا در تعیین تکلیف برای طرف های مذاکرات وین در پذیرش متن پیشنهادی یا قبول شکست مذاکرات به شدت انتقاد کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین در صفحه توئیتر خود به نقل از وزارت خارجه کشورش نوشت: به گفته سخنگوی اتحادیه اروپا، مشارکت کنندگان در مذاکرات وین با پذیرش متن فعلی یا قبول شکست مذاکرات روبرو هستند.

اولیانوف به نقل از وزارت خارجه روسیه افزود که کمیسیون مشترک برجام به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا اجازه طرح اظهارات این چنینی را نداده است.

درحالیکه نمایندگان کشورهای طرفین برجام که اخیرا دور تازه‌ای از مذاکرات را در وین انجام داده، اکنون برای تصمیم گیری به پایتخت‌های خود بازگشتند. در این دور از مذاکره چند پیشنهاد از سوی انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین مطرح شده که از سوی رسانه‌های غربی به عنوان متن نهایی از آن یاد شده است.

اخبار رسانه‌های غربی به طور ویژه بر «نهایی و غیرقابل مذاکره» بودن متن مذکور تاکید داشته و ادعا می‌کند پیش‌نویس مذکور مبنای تصمیم‌گیری طرف‌های گفت‌وگو است.

در آغاز این دور از گفت‌وگوها، مواضع و دیدگاه‌های اصولی جمهوری اسلامی در خصوص موضوعات مورد اختلاف از جمله رفع پایدار تحریم، تضمین‌های لازم در حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل مورد ادعای آژانس به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ارائه شده و انریکه مورا در روز دوشنبه برخی پیشنهادات خود را در مورد موضوعات اختلافی ارائه کرده است.

وزیر امور خارجه ایران دیروز چهارشنبه در جریان تماس تلفنی با همتای ترکیه ای خود درباره مذاکرات برای رفع تحریم‌ها در وین گفت: پیام خود را از طریق اروپایی‌ها به آمریکا منتقل کرده‌ایم و امیدواریم طرف امریکایی با نگاه واقع بینانه و عملگرایانه و پذیرش خواسته‌های برحق و قانونی ایران، زمینه برای توافق پیرامون متن نهایی را فراهم آورد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین