کد خبر: ۳۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
معاون اول رییس‌جمهوردر بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به غیر منتظره بودن قیمت نفت خاطرنشان کرد: این کاهش قیمت می‌تواند بر بودجه دولت و تراز پرداخت‌ها اثر بگذارد.
معاون اول رئیس‌رجمهور با بیان این‌که «رئیس‌جمهور چین به زودی به کشورمان سفر می‌کند» گفت:‌ در این سفر سعی می‌کنیم مشکل بودجه راه‌آهن رشت – آستارا را به وسیله فاینانس حل کنیم.

 اسحاق جهانگیری عصر روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان گیلان با بیان این‌که «مدیران استان‌ها باید سیاست‌های دولت را عملی کنند» اظهار کرد: دولت پروژه‌های مختلفی را در دستور کار دارد. مذاکرات هسته‌ای اکنون در جریان است و دولت سعی می‌کند با تعامل با دنیا جلوی تحریم‌های ظالمانه را گرفته و حقوق هسته‌ای ملت را تثبیت کرده و چهره منطقی ازملت ایران به دنیا نشان دهد. طرف مقابل نیز اکنون دچار مشکلاتی شده که خود ایجاد کرده است. آن‌ها می‌دانند ایران کشور باثباتی در منطقه است که با کمک آن می‌توانند مشکلات گروه‌های تروریستی را حل کنند.

وی همچنین با اشاره به این‌که «اقتدار ملت و نظام در سایه انسجام داخلی شکل می‌گیرد» گفت: برای دستیابی به انسجام باید مسئولان به جای حاشیه‌سازی با هم متحد باشند و هیچ‌کس با انگ کسی را از میدان به در نکند. دولت هم به این سمت رفته که مدیران توانمند را از هر جناحی به کار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دولت در زمینه اقتصادی نیز گفت: دستاوردهای دولت در این زمینه بی‌سابقه بوده است. دولت در طول 16 ماه توانسته تورم را از 40 درصد به 16 درصد برساند . دلیل این موفقیت نیز انضباط دولت بوده است. دولت بدون حساب و کتاب دست در جیب بانک مرکزی نبرده بلکه با اجرای سیاست‌های درست به دنبال کنترل تورم و نقدینگی بوده است. در زمینه خروج ازرکود نیز گام‌های مهمی برداشته شده و در شش ماه اول سال جاری رشد اقتصادی 4 درصد مثبت شده است.

معاون اول رییس‌جمهوردر بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به غیر منتظره بودن قیمت نفت خاطرنشان کرد: این کاهش قیمت می‌تواند بر بودجه دولت و تراز پرداخت‌ها اثر بگذارد. اما با اطمینان به توانمندی‌های مدیران خود،‌ توانمندی بخش خصوصی، راهکارهای اقتصاد مقاومتی و ارائه توضیحات کافی به مردم می‌توانیم مشکل کاهش قیمت نفت را حل کنیم. ما امیدواریم در سال 94 رشد مثبت اقتصادی داشته و نرخ تورم را باز هم کاهش دهیم. برای رسیدن به این هدف مسئولان استان‌ها باید توان خود را برای صادرات غیرنفتی به کار برند. اگر موفق شویم صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم می‌توانیم واردات را درسال آینده در حد امسال داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید همچنین در هزینه‌ها صرفه‌جویی داشته باشیم. در بخش عمرانی نیز باید کارایی هزینه‌ها را افزایش دهیم و پروژه‌های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کنیم. هر مدیری در استان‌ها باید بتواند چند پروژه را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با بیان این‌که «تاکنون 23 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی توسط دولت واگذار شده است» گفت این رقم نسبت به سال گذشته در همین مقطع زمانی بیشتر بوده است. ما از منابع صندوق توسعه برای کمک به بخش خصوصی نیز کمک می‌گیریم و تاکنون بیش از ده میلیارد دلار فاینانس چین به مرحله بازگشایی اعتبار رسیده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات استان گیلان نیز گفت:‌ در این استان استعدادهای مختلفی وجود دارد که باید راهکارهایی برای حل مشکلات استان پیدا کنیم. بودجه استان گیلان نسبت به سایر استان‌ها کمتر نیست. این استان استعداد کشاورزی خوبی دارد؛ بنابراین نباید کشاورز در این استان آسیب ببیند. ما تلاش می‌کنیم مسئله چای در استان را نیز حل کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که «مشکل هشت کیلومتر از اتوبان تهران- رشت باید حل شود و مدیران استان باید بن‌بست‌ها را بگشایند» خاطرنشان کرد: راه‌آهن قزوین- رشت در مرحله اجراست. قبلا گفته شده بود که این راه‌آهن زودتر افتتاح می‌شود که این حرف درستی نبود. رئیس‌جمهور گفته‌اند این راه‌آهن باید به آستارا وصل شود البته برای تامین بودجه عمرانی این طرح نمی‌توان در بودجه راهکار یافت پس باید به دنبال راه‌های دیگری باشیم. به زودی رئیس‌جمهور چین به ایران می‌آید و ما سعی می‌کنیم راهکاری فاینانس برای این طرح پیدا کنیم.

وی در پایان با اشاره به این‌که «با دادن امتیاز به بخش خصوصی می‌توان مشکل فاضلاب استان گیلان را حل کرد» گفت: ما می‌توانیم از زباله برق تولید کنیم دولت در این راستا آماده همکاری با بخش خصوصی است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین