|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۳۴۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار زرد هواشناسی از احتمال بارش‌های رگباری در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان تهران خبر داد و هشدارهایی را به مردم ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی‌مهر با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی در استان تهران اظهارکرد: با توجه به رشد ابرهای همرفتی و بارش‌های رگباری در ساعات عصر و شب که از امشب سه شنبه ۱۸ مرداد آغاز و تا پنج شنبه ۲۰ مردادماه ادامه خواهد یافت، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید در مناطق مستعد از سوی هواشناسی پیش‌بینی شده است. همچنین در برخی از مناطق نیز احتمال وقوع تگرگ وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: همچنین طبق پیش‌بینی انجام شده از سوی هواشناسی احتمال بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان آب و لغزندگی جاده‌های کوهستانی و وقوع صاعقه بالاست. لذا به همه مردم عزیز توصیه می‌شود در عبور از حاشیه مسیل‌ها احتیاط کنند.

یزدی‌مهر نسبت به نفوذ و گسترش باد شدید و گرد و خاک انتقالی به تهران نیز هشدار داد و گفت: با این پدیده کیفیت هوا و دید کاهش پیدا خواهد کرد. لذا به مردم توصیه می‌شود با توجه به احتمال شکستن درختان فرسوده از پارک خودرو در زیر درختان خودداری کنند. همچنین احتمال آسیب به سازه‌های سست و خطر سقوط اجسام به ویژه تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد. لذا مردم باید نسبت به این خطرات هوشیار باشند.

وی درباره صعود به ارتفاعات نیز هشدار جدی داد و گفت: با وجود تمام تذکرها و هشدارهای صادر شده به طور گسترده، باز هم شاهد این هستیم که برخی کوهنوردان بی‌توجه به هشدارها اقدام به صعود به ارتفاعات می‌کنند که این موضوع سبب بروز حوادث تلخ و ناگوار می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران اظهار کرد: همانطور که شاهد بودیم طی روزهای گذشته با وجود هشدارهای قبلی، یکی از کوهنوردان به دلیل نداشتن تجهیزات مناسب، بی‌توجهی به توصیه‌های مدیریت بحران درباره وضعیت جوی، سست بودن سنگ‌های ناشی از بارندگی‌ها و نصب چادر غیر استاندارد در محل نامناسب دچار حادثه شد و با سقوط سنگ فوت کرد. لذا از همه مردم می‌خواهیم به  ایمنی توجه بیشتری کنند و آن را در اولویت خود قرار دهند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین