|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۴۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶


فارس: باوجود تکذیب کشته‌شدن تعدادی از فرماندهان «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه، اما تل‌آویو مدعی ترور آنها شد.

«عودِد باسیوک» رئیس ادامه عملیات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «از دیروز طی یک سری حملات هدفمند، عالی‌ترین فرماندهان نظامی جهاد اسلامی را در غزه ازبین بردیم و عملیات برای یک روز دیگر نیز ادامه می‌یابد».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» باسیوک طی نشست خبری در تل‌آویو مدعی شد: «این سازمان (جهاد اسلامی) سعی کرد با پرتاب موشک هدایت‌شونده ضد تانک حمله مرگباری را علیه شهروندان اسرائیلی و سربازان اسرائیلی انجام دهد تا غیرنظامیان و سربازان را بکشد».

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: «زنجیره‌ای [از مقامات جهاد که به دنبال] اجرای این حمله بود را زدیم و خنثی کردیم. بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، [خالد منصور] همراه با دیگران حذف شده است. کل فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی در غزه نابود شدند».

این در حالی است که پیشتر «خالد البطش» عضو ارشد جهاد اسلامی گفته بود شهادت «خالد منصور» فرمانده تیپ جنوبی سرایا القدس تایید نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی پیش نیز گفته بود که با حمله به منزل «احمد المدلل» از فرماندهان نظامی جهاد اسلامی، او را به شهادت رسانده است اما برخی رسانه‌های فلسطینی گفته بودند که ساختمان مذکور، منزل المدلل نبود.

دقایقی قبل اما سرایا القدس با تایید حمله هوایی صهیونیست‌ها به منزل المدلل، اعلام کرد «زیاد المدلل» پسر احمد المدلل به شهادت رسیده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه دور تازه‌ای از حملات علیه نوار غزه تحت نام «عملیات سپیده‌دم» را آغاز کرده و طی آن «تیسیر الجعبری» فرمانده ارشد «سرایا‌ القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نُه نفر دیگر از جمله یک دختربچه پنج ساله را به شهادت رساندند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این حملات، شلیک موشک‌ به شهرک‌های اطراف نوار غزه و فلسطین اشغالی از جمله جنوب تل‌آویو را آغاز کردند. سرایا القدس در این خصوص اعلام کرد که مبارزان فلسطینی بیش از ۱۰۰ موشک به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه و تل‌آویو شلیک کرده‌اند.

وزارت بهداشت نوار غزه بامداد یکشنبه اعلام کرد از زمان آغاز عملیات جدید رژیم ددمنش صهیونیستی به نوار غزه، ۲۴ فلسطینی از جمله ۶ کودک به شهادت رسیده و ۲۰۳ نفر دیگر مجروح شدند.

کابینه امنیتی-سیاسی رژیم موقت صهیونیستی نیز طی جلسه‌ای در مقر وزارت جنگ در تل‌آویو، تداوم عملیات و حملات بیشتر به نوار غزه را بررسی کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین