|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۳۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
استاد دانشگاه اینگنو هند ضمن محکوم کردن اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت پیامبر گرامی اسلام گفت: این اقدام موهن با حمایت امریکا ، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای غربی برای تحریک مسلمانان به خشونت صورت گرفته است.
پروفسور 'بشیر احمدخان ' روز سه شنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت این اقدام موهن نشریه فرانسوی برای سنجش میزان حساسیت کشورهای اسلامی و جهان اسلام صورت گرفته است .

وی از کشورهای جهان خواست با تصویب قانونی جامع مانع توهین به هر مذهبی شوند.

رئیس اسبق دانشگاه ایگنو هند با ابراز نگرانی در مورد وقایع فرانسه، نیجریه و دیگر مناطق گفت: آنچه در فرانسه در هفتم ژانویه (17 دی ماه ) رخ داد عکس العملی درمقابل توهین به مقدسات اسلامی بود.

وی افزود:با این حال این حادثه ازسوی علما، روشنفکران و نمایندگان سازمان های مذهبی در سراسر جهان که منجر به کشته شدن تعدادی افراد بیگناه شد محکوم شد.

این فعال سیاسی هند با بیان اینکه اسلام اجازه حمله به افراد بیگناه را نمی دهد اظهار کرد:دولت فرانسه به بهانه آزادی بیان اقدامی برای جلوگیری از توهین به مقدسات اسلامی انجام نداد و حتی نشریه شارلی ابدو را تشویق به نشر مطالب موهن علیه پیامبر گرامی اسلام کرد.

وی افزود:دولت فرانسه با بی اعتنایی نسبت به اهانت به پیامبراسلام ،مسوول خون هایی است که ریخته شد.

بشیر خان با اشاره به سخنان اخیر پاپ مبنی بر اینکه ، آزادی بیان نباید در مورد مذهب بکار گرفته شود گفت : مخالفان اسلام ( صهیونیست ها و امپریالیست ها) مسوول توهین به مقدسات اسلامی هستند و وظیفه سازمان ملل است تا با تصویب یک قطعنامه بین المللی همه کشور ها را وادار به جلوگیری از اهانت به مقدسات کند.

وی اظهار کرد درصورتی که توهین به پیامبر الهی ادامه یابد احتمال افزایش خشونت و ناامنی در کشورهای مختلف دور از انتظار نیست .

این کارشناس هندی با اظهار تاسف از ریخته شدن خون افراد بیگناه از مسلمانان معترض در سراسر جهان خواست ،نارضایتی خود را از این اقدامات موهن به روشهای مسالمت آمیز ابراز کنند تا نشان دهند که اسلام دین صلح و دوستی است .

وی با ابراز تاسف نسبت به سکوت برخی حکام اسلامی ، از آنها خواست تا یک صدا اقدامات توهین آمیز به مقدسات اسلامی را محکوم کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین