|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۳۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
چین روز دوشبنه حمله سایبری به یک هواپیمای نظامی از نوع اف . 35 را که از سوی یک نشریه آلمانی مطرح شده است، رد کرد.
هونگ لی سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تکذیب خبر نشریه اشپیگل آلمان، گفت: ادعای حمله به یک جنگنده نظامی از نوع اف.35 کاملا بی اساس است و چین آن را رد می کند.

وی یادآور شد:اتهامات واردشده در زمینه جاسوسی و دزدی اطلاعات یک هواپیمای نظامی از سوی چین قابل قبول نیست و پکن تحت هیچ عنوان آن را نمی پذیرد.

گفته می شود، هفته نامه اشپیگل آلمان اسنادی را براساس مدارک «ادوارد اسنودن» افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر کرده که نشان می دهد چین قصد سرقت اطلاعات جنگنده اف.35 آمریکا را توسط نفوذگرهای اینترنتی خود داشته است.

«هونگ لی» با بیان اینکه چین خود قربانی حملات سایبری است، تایید منابع حملات سایبری در این رابطه را بسیار دشوار دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بخش دیگری از سخنان خود به موضع اخیر وزیر امور خارجه ژاپن در خصوص مساله مرز چین و هند واکنش نشان داد و از این کشور خواست در اظهارنظرهای خود در این رابطه محتاط تر باشد.

وزیر امور خارجه ژاپن در سفر اخیر خود به هند رسما اعلام کرد که منطقه تبت جنوبی چین متعلق به اراضی هند است که این موضوع اعتراض وزارت امور خارجه چین را در پی داشت.

«هونگ لی» گفت: چین به این موضوع توجه جدی دارد و امیدوار است ژاپن نیز حساسیت مساله مرزی چین و هند را درک کند.

وی همچنین خواستار احترام گذاشتن ژاپن به تلاش های چین و هند برای حل اختلافات پیش رو شد و تاکید کرد که اظهارنظرهای غیرمسوولانه به روابط میان کشورها آسیب جدی وارد می سازد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چین؛ پکن و دهلی نو از طریق مذاکرات نمایندگان ویژه خود، درصدد یافتن راه حل منطقی و قابل قبول برای حل مشکلات هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین