|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۴۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹


تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز و کسب عنوان چهارمی به کار خود در رقابتهای کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان در ایتالیا پایان داد.

به گزارش ایسنا، رقابتهای کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۷ تا ۹ مرداد در شهر رُم ایتالیا برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط ابراهیم الهی در وزن در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا اسدی در وزن ۵۱ کیلوگرم و رضا سلیمانیان در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال نقره، عرشیا حدادی در وزن ۴۸ کیلوگرم و عرفان علیزاده در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی آمریکا با ۱۹۰ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد، هند و آذربایجان با ۱۲۶ و ۱۲۲ امتیاز دوم و سوم شدند و تیم ایران با ۱۱۷ امتیاز چهارم شد.

در وزن ۴۵ کیلوگرم امیرمحمد نوازی دور اول با نتیجه ۶ بر ۰ و ضربه فنی ریکاردو بونانو از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی عظیم بردی آشیرگولیف از ترکمنستان را با نتیجه ۱۲ بر ۱ برد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نوازی در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب دومنیک مونارتو از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۰ و ضربه فنی مغلوب آرمان هاروتوینان از ارمنستان شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم عرشیا حدادی در دور نخست  با نتیجه ۸ بر ۰ عظیم عبدیکالیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کریستین کاستیلو از آمریکا با نتیجه ۸ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۳ بر ۱ مقابل اوزگور جاگلیان از ترکیه پیروز شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. حدادی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۰ رسول گالبورایف از فرانسه را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۵۱ کیلوگرم محمد رضا اسدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۰ دانیل کارتیف از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۰ بایامان کریمبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی رفت. اسدی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ از سد المان آقایف از آذربایجان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب لوک لیلداهل از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.
 
در وزن ۵۵ کیلوگرم امیر مهدی نجاتی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۰ مغلوب حوسان بای عثمان اف از ازبکستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم ابراهیم الهی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۰ کایگه براون از نیوزلند را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل عبداله توپراک از ترکیه با نتیجه ۷ بر ۲ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۰ آقا گاسیموف از جمهوری آذربایجان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد نیخیل پیلاناگویلا از هند گذشت و به دیدار فینال راه یافت. الهی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۴ از سد بیلال شریپ اولو از قرقیزستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم محمد مهدی ممیوند در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۰ مغلوب الیاس عیسایف از جمهوری آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۲ بر ۲  آلپ بگنجوف از ترکمنستان را مغلوب کرد اما در دور بعد مقابل آیکین بولاتولی از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۸ شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم یونس شفیعی از ایران در دور نخست با نتیجه  ۴ بر ۴ از سدبارتلومیج نوواکوفسکی از لهستان گذشت. وی در دور بعد مقابل ناریندر از هند با نتیجه ۸ بر ۳ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، حذف شد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم رضا سلیمانیان در دور نخست مقابل زاخاری دی رایدر از آمریکا با نتیجه ۱۰ بر ۰ به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ از سد اسلاوی استامنوف از بلغارستان گذشت. سلیمانیان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آسخاب خاجی اف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل محمدامین عبداله یف از تاجیکستان با نتیجه ۱۰ بر ۰ به برتری دست یافت و راه دیدار فینال شد. سلیمانیان در دیدار پایانی با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب مور ساچین از هند شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم عرفان علیزاده در دور اول با نتیجه ۸ بر ۱ کانازاوا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۲ از سد راوان موسایف از جمهوری آذربایجان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب موسی آرسونکایف از مجارستان شد و به دیدار رده بندی رفت. علیزاده در دیدار رده بندی مقابل واروژان هوانسیان از ارمنستان با نتیجه ۹ بر ۰ و ضربه فنی به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم محمد رضا لطفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل علیخان کوساینوف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۲ رالفس لوکینس از لتونی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. لطفی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۱۱ مغلوب لوان لاگویلاوا از فرانسه شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل سینگ جاسپوران از هند با نتیجه ۴ بر ۰ شکست خورد و پنجم شد.

رده بندی انفرادی:
۴۵ کیلوگرم: ۱- دومنیک مونارتو (آمریکا) ۲- بشیر وردیف (آذربایجان) ۳- نیکولوز بوتچوریشویلی (گرجستان) و آرمان هاروتونیان (ارمنستان) ۵- امیرمحمد نوازی (ایران)
۴۸ کیلوگرم: ۱- واسیف باقیروف (آذربایجان) ۲- کریستین کاستیلو (آمریکا) ۳- عرشیا حدادی (ایران) و کومار لالیت (هند)
۵۱ کیلوگرم: ۱- لوک لیلیداهل (آمریکا) ۲- محمدرضا اسدی (ایران) ۳- المان آقایف (آذربایجان) و بن تاریک (مراکس)
۵۵ کیلوگرم: ۱- دارین عسکربیک (قزاقستان) ۲- جکسون فورست (آمریکا) ۳- وایبحاو پاتیل (هند) و حوسانبای عثمان اف (ازبکستان) ... ۱۶- امیرمهدی نجاتی
۶۰ کیلوگرم: ۱- ابراهیم الهی (ایران) ۲- بیلال شریپ اولو (قرقیزستان) ۳- تایگا اوگینو (ژاپن) و نیخیل پینالاگیولا (هند)
۶۵ کیلوگرم: ۱- الیاس عیسایف (آذربایجان) ۲- تیلور کاساک (آمریکا) ۳- آنکیت (هند) و گوگا اوتیناشویلی (گرجستان) ... ۱۰- محمدمهدی ممیوند (ایران)
۷۱ کیلوگرم: ۱- جوزف سیالی (آمریکا) ۲- رائول کاسو (ایتالیا) ۳- آقانظر نوروزاف (آذربایجان) و رازمیک یپرمیان (ارمنستان) ... ۱۳- یونس شفیعی (ایران)
۸۰ کیلوگرم: ۱- مور ساچین (هند) ۲- رضا سلیمانیان (ایران) ۳- الکساندر بروس (مولداوی) و زاخاری ریدر (آمریکا)
۹۲ کیلوگرم: ۱- کامیل کوراگیلیف (قزاقستان) ۲- موسی آرسونکایف (مجارستان) ۳- عرفان علیزاده (ایران) و ماکسول مکنلی (آمریکا)
۱۱۰ کیلوگرم: ۱- کوی هوپکه (آمریکا) ۲- لوان لاگویلاوا (فرانسه) ۳- سینگ جاسپوران (هند) و خیکماتولو کوربانوف (ازبکستان) ۵- محمدرضا لطفی (ایران)

رده بندی تیمی: ۱- آمریکا ۱۹۰ امتیاز ۲- هند ۱۲۶ امتیاز ۳- آذربایجان ۱۲۲ امتیاز ۴- ایران ۱۱۷ امتیاز ۵- قزاقستان ۱۱۰ امتیاز ۶- گرجستان ۶۲ امتیاز ۷- ارمنستان ۵۸ امتیاز ۸- قرقیزستان ۴۴ امتیاز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین