|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۳۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
شرکت گاز انگلیس پس از مدت ها مقاومت شدید در برابر درخواسته های صورت گرفته برای کاهش نرخ گاز، روز دوشنبه اعلام کرد که اقدام به کاهش پنج درصدی این ماده سوختی کرده است.
شرکت گاز انگلیس (بریتیش گاز) که زیرمجموعه شرکت چند ملیتی 'سنتریکا ' بوده و دارای 6.8 میلیون مشترک در کشور انگلیس است، به رغم کاهش بهای نفت خام و گاز در بازار جهانی تاکنون حاضر به کاهش قیمت گاز به صورت خرده فروشی نشده بود .

این شرکت که علاوه بر گاز، توزیع کننده برق نیز در انگلیس می باشد اعلام کرده است که گاز برای مصارف خانگی تا 5 درصد کاهش داده است.

به گفته سخنگوی این شرکت، میزان صرفه جویی خانوارهای انگلیسی بدنبال این کاهش پنج درصدی، در سال مبلغی در حدود 37 پوند خواهد بود.

این شرکت توزیع کننده، در ماه های اخیر از سوی سیاستمداران و افکار عمومی در انگلیس بدلیل حفظ قیمت گاز و برق خود به رغم کاهش بهای نفت خام و گاز، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

براساس گزارش های منتشر شده، بهای گاز به صورت عمده فروشی از سه ماهه سوم سال 2013میلادی تا سه ماهه سوم سال 2014 میلادی ، 26 درصد کاهش داشته است.

در این میان ، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که به نظر می رسد از اقدام 'بریتیش گاز' ذوق زده شده است روز دوشنبه در پیامی کوتاه در صفحه توئیتری اش نوشت: ' من از این اقدام شرکت بریتیش گاز استقبال می کنم و سایر شرکت های انرژی را نیز تشویق می کنیم که اقدام به کاهش قیمت ها کنند.'

کاهش بهای سوخت در انگلیس آن هم در آستانه انتخابات عمومی در این کشور می تواند یک امتیاز خوب برای دولت ائتلافی دیوید کامرون باشد .

درهمین حال یک موسسه اقتصادی به نام 'آی آیتم ' روز دوشنبه پیش بینی کرد که رشد اقتصاد انگلیس در سال جاری میلادی بدلیل کاهش بهای نفت رشد بیشتری خواهد داشت.

این موسسه، پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی انگلیس در سال 2015 میلادی، 2.9 درصد رشد داشته باشد که نسبت به پیش بینی قبلی این موسسه در اکتبر سال گذشته میلادی، 0.5 درصد افزایش داشته است.

رشد اقتصادی پیش بینی شده از سوی موسسه 'آی آیتم ' به مراتب بیشتر از رشد پیش بینی شده از سوی وزیر دارایی انگلیس برای تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی است .

وزیر دارایی انگلیس پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی 2.4 درصد باشد .

موسسه 'آی ایتم ' همچنین پیش بینی کرده است که نرخ تورم در انگلیس در سال جاری میلادی با توجه به سقوط بهای نفت خام و کاهش نرخ سوخت، در حدود صفر درصد باشد.

انگلیس به رغم اینکه یکی از تولید کنندگان بزرگ نفت خام در قاره اروپا است، اما یکی از واردکنندگان بزرگ نیز بشمار می آید.

بهای نفت خام دریای برنت که در طی هفت ماه گذشته بیش از 50 درصد کاهش داشته است روز دوشنبه در حدود 49.42 دلار در هربشکه معامله شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین