|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۵
کد خبر: ۳۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
همزمان با نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان،با اشاره به افزایش تنش ها در مناطق شرقی اوکراین،از آنچه تشدید دوباره بحران در این کشور خواند بشدت ابراز نگرانی کرد.
مارتین شفر  روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران،افزود: ما امروز نیاز جدی به برقراری صلح و آرامش و برقراری آتش بس پایدار در اوکراین داریم که این خواسته با اجرای توافقنامه مینسک، عملی خواهد شد.

شفر در ادامه با ابراز ناامیدی از به نتیجه نرسیدن مذاکرات وزیران امور خارجه کشورها برای برگزاری نشست سران چهار کشور آلمان،روسیه، فرانسه و اوکراین به میزبانی کشور قزاقستان تاکید کرد:ما همچنان تلاش ها و مذاکرات برای یافتن راه سیاسی پایان دادن به بحران اوکراین را ادامه خواهیم داد.

این مقام وزارت امور خارجه آلمان در همین رابطه به نشست امروز وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در بروکسل اشاره کرد و گفت:فرانک والتر اشتاین مایر در حاشیه این نشست در تماس تلفنی با همتایان خود از روسیه و اوکراین تلاش ها برای حل بحران این کشور را ادامه می دهد.

به گفته مارتین شفر،محور اصلی نشست امروز وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ راهبرد مشترک ضد ترور در اروپا عنوان شده است اما در کنار این موضوع مهم، مسئله اوکراین و مقابله با سیاست های روسیه در قبال این کشور نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آنگلامرکل صدر اعظم آلمان هفته گذشته در سخنانی تاکید کرد، مادامی که سیاست های مسکو در قبال اوکراین تغییر نکند و این کشور معاهده مینسک را به اجرا نگذارد، تحریم ها علیه روسیه لغو نخواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین