|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
استاندار تهران گفت: دولت به منظور ارتقاء سطح خدمت رسانی بانوان کارآفرین، از آنان حمایت کامل می کند.
سیدحسین هاشمی روز دوشنبه در جلسه مشترک با بانوان نخبه و کارآفرین شهرستان قرچک که در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد گفت: بانوان کارآفرینی که برای اشتغال تلاش می کنند از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار هستند و دولت نیز تلاش دارد با حمایت های مادی و معنوی فعالیت آنان را گسترش دهد.

وی بیان داشت: کارگاه های بانوان کارآفرین می توانند در قالب اصناف و یا در قالب مشاغل خانگی از تسهیلات دولتی برخوردار شوند تا بتوانند فعالیت خود را توسعه و گسترش دهند.

وی افزود: برای اختصاص تسهیلات خود اشتغالی در هر دو گروه اصناف و مشاغل خانگی هیچ محدودیتی وجود ندارد، در بخش مشاغل خانگی، ادارات ذیربط می توانند با معرفی کارآفرینان زمینه برخورداری آنان را از تسهیلات بانکی فراهم کنند.

استاندار تهران افزود: وجود نمایشگاه های فروش دائمی تولیدات بانوان کارآفرین نقش مهمی در ایجاد امید در بانوان کارآفرین خواهد داشت و تلاش می شود این مهم با برنامه ریزی مسوولین انجام شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران نیز در این جلسه ضمن تأکید بر حمایت از بانوان کارآفرین گفت: بانوان شهرستان قرچک در حوزه های مختلفی همچون کشاورزی، صنعتی و اجتماعی فعال هستند و نقش مهمی در کارآفرینی و اشتغالزایی برعهده دارند.

زهرا ساعی گفت: استانداری تهران بحث کار آفرینی و اشتغالزایی بانوان را بسیار مهم دانسته و تلاش دارد با شناسایی بانوان کارآفرین، زمینه حمایت از آنان را فراهم کند.

وی افزود: مهمترین بحث در فعالیت بانوان کارآفرین، فراهم نمودن و شناسایی بازار مصرف محصولات تولیدی بانوان است و تلاش می شود با احداث بازارچه های فروش و نمایشگاه در سطح استان تهران، این مهم میسر شود.

ساعی افزود: در راستای معرفی کارآفرینان برتر بانوان در استان تهران، نمایشگاه کسب و کار از دوم تا یازدهم اسفند ماه در شهرستان ری برگزار خواهد داشت.

ساعی تصریح کرد: در حوزه زنان روستایی و عشایر استان تهران نیز اقدامات مناسبی در شناسایی و تهیه شناسنامه کامل از سطح سواد زنان روستایی و عشایری، امکانات ورزشی و فرهنگی مختص بانوان، دهیاران و اعضای شورای روستایی بانوان تهیه شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران افزود: در شهرستان قرچک نیز تلاش می شود با شناسایی بانوان کارآفرین و ایجاد ارتباط موثر میان آنان، مشکل آنان را در تأمین اعتبار لازم و فروش محصولات برطرف کرد.

وی تصریح کرد: بانوان کارآفرین می توانند با ایجاد واحدهای کارآفرینی در روستاها از وام های کم بهره دولت برخوردار شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین