|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۳۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سناریوی حمله به نشریه بدکاره 'شارلی ابدو فرانسه' توسط سازمان های اطلاعاتی موساد و سیا برای انحراف افکارعمومی طراحی و اجرا شد.
احمد توکلی عصر دوشنبه در تجمع اعتراض آمیز دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران که مقابل سفارت فرانسه برگزار شد، افزود: اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، اقدامی زشت و غیرانسانی است که باید وزارت امور خارجه قاطعانه با این قبیل اقدامات برخورد کند.

وی اظهار کرد: در حالی که در کشور فرانسه رفتارهای غیرانسانی و غیراخلاقی علیه مسلمانان انجام می شود وزارت خارجه ایران، رفتار و عکس العمل مناسب و درخوری نسبت به اقدامات این کشور از خود نشان نمی دهند.

شرکت کنندگان در تجمع ضمن با قرائت بیانیه ای، اقدام موهن نشریه شارلی ابدو را در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) محکوم کردند.

در بیانیه آمده است: روند رو به رشد گرایش به اسلام در بین مردم کشورهای غربی، حاکمان این کشورها را به تکاپوی جلوگیری از امواج خروشان این حرکت با سیاه نمایی چهره رحمانی اسلام ناب محمدی(ص) واداشته است.

این بیانیه می افزاید: حمله مشکوک و پرابهام هفته گذشته مترسک های ریش دار صهیونیست ها، با ادعای دروغین دفاع از اسلام، به دفتر مجله دست چندم و مبتذل نویس شارلی ابدو در فرانسه، بار دیگر بهانه مورد نیاز سردمداران تفکر الحاد را برای تنگ کردن فضا بر مسلمانان و ترسیم چهره ای خشن از اسلام، به دست آنان داد، اگرچه اصل داستان تعریف شده توسط دولت فرانسه در این باره خود دارای شبهات فراوانی است.

در این بیانیه تاکید شده است: مردم هوشیار و نکته سنج جهان چگونه می توانند باور کنند که بنا به ادعای دولت فرانسه، در یک اقدام مضحک که بیش تر به سکانسی از یک فیلم کمدی می ماند تا یک ماجرای واقعی، تروریست ها با در دست داشتن کارت های شناسایی خود به دفتر این نشریه حمله کرده و سپس کارت های خود را برجای گذارند تا احتمالا دولت فرانسه را در تکمیل این داستان مضحک یاری کنند.

در این بیانیه تصریح شده، دانشجویان بسیجی و انقلابی ایران، هم صدا با ملت شریف و مسلمان این کشور و همه مسلمانان بلکه آزادیخواهان جهان، ضمن محکوم کردن سناریوی پر ابهام حمله تروریستی در پاریس، توهین بی شرمانه گردانندگان نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم (ص) را که تحت تاثیر حمایت های بی دریغ دولت این کشور انجام گرفت، محکوم کرده و به دولتمردان فرانسه پیشنهاد می کنیم که به جای توسل به این اقدامات بی شرمانه، در مورد حقیقت پیام اسلام و دلیل گرایش روزافزون مردم خسته از لیبرالیسم در اروپا، به این دین الهی بیش تر بیندیشند و بدانند که با خاک پاشیدن به رخ خورشید نمی توانند از تابش انوار آن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشجویان شرکت کننده در ادامه این تجمع همچنین، با نصب تابلویی مزین به نام حضرت محمد (ص) بر روی خیابان کنار ساختمان سفارت فرانسه در تهران به شکل نمادین خواستار تغییر نام این خیابان شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین