|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به سي و سومين جشنواره تئاتر فجر پيام داد.
متن پيام علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به سي و سومين جشنواره بين المللي تئاتر فجر به شرح زير است:

«در گستره پيش روي جامعه‌اي که رويکرد عمومي آن متأثر از تدين و تمدني توانمند و مزين به آموزه‌هاي ارزشمند ديني است، بي‌ترديد توجه به جايگاه بي‌بديل هنر «تئاتر» توجهي اصيل و ضروري بوده و از تعالي آگاهي همگاني براي تحقق آرمان‌هاي والاي انساني محسوب مي‌شود و يقيناً در جهان امروز که از انديشه‌گريزي، خشونت‌طلبي و هنجارشکني‌هاي اخلاقي و عرفي رنج مي‌برد، بيش از هر موقعيت و برهه‌ ديگري، نيازمند تئاتري هستيم که در جهت کارکردهاي ارزشمند فرهنگي و ايفاي نقشي ماندگار در تقويت باورها و ارتقا تربيت و فرهيختگي‌هاي فردي و اجتماعي، به دور از شعارزدگي ارائه شود.

اما شرط توفيق در انجام شايسته اين مسئوليت، نگاه و تفکر صحيح حاکم بر پيکره‌ آثار نمايشي است. چرا که انديشه‌هاي نهفته در متن هر نمايشنامه، مانايي و يا ميرايي آن اثر را ضمانت و يا تهديد مي‌کند، تئاتر در صحنه‌اي به ظاهر کوچک و محدود سامان مي‌گيرد، حرکت مي‌دهد، جريان‌سازي مي‌کند و مي‌تواند هر ترديدي را به کيمياي قدرت معنوي خود، به ايماني تماشايي بدل سازد.

از اين منظر مي‌توان انتظار داشت انقلابي که مبشر استقلال و آزادي در سايه معارف و فرهنگ اسلامي است، بر حمايت از فعاليت‌هاي ارزشمند هنري و از جمله تئاتر و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي وسيع آن تأکيد کند و اين رويکرد ارزنده در جشنواره‌هاي تئاتر فجر انقلاب اسلامي گسترش و بروز بيشتري مي‌يابد.

از همه هنرمندان گرامي کشور، پيشکسوتان، هنرجويان جوان و به ويژه عزيزان حاضر در جشنواره‌ سي و سوم سپاسگزارم و توفيق خدمتگزاري به فرهنگ و هنر ايران اسلامي را براي همگان مسألت دارم.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین