|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۳۴۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
رئیس جمهوری جدید هندوستان از یک جامعه قبیله‌ای به حاشیه رانده شده امروز (دوشنبه) و پس از ادای سوگند گفت که به دنبال دستاوردهایی برای همه فقرای کشورش است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخاب "دروپادی مورمو" در سمت ریاست جمهوری هند یک نشانه از حسن نیت نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور به جوامع اقلیت و قومی است که بیش از هشت درصد از جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری هندوستان را تشکیل می‌دهند و همچنین این اقدام پیش از انتخابات پارلمانی در ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

مورمو که سابق بر این یک آموزگار و وزیر ایالتی از حزب حاکم بهاراتیا جاناتا است دومین زنی است که در سمت ریاست جمهوری انتخاب می‌شود.

وی فرزند یک خانواده فقیر از قبیله "سانتال" از ایالت "اودیشا" واقع در شرق هند است.

مورمو ۶۴ ساله در سخنرانی خود پس از ایراد سوگند گفت: انتخاب من اثبات کننده این حقیقت است که فقرا در هندوستان می‌توانند آرزو داشته باشند و این آرزو را محقق کنند.

وی ادامه داد: برای من مایه خرسندی است که آنهایی که قرن‌ها محروم بوده‌اند و آنهایی که از مزایای توسعه محروم بوده‌اند، فقرا، مستضعفان، عقب‌مانده‌ها و قبیله‌ها بازتاب خود را در من می‌بینند.

رئیس جمهوری هند می‌تواند در بروز بحران‌های سیاسی مانند زمانیکه انتخابات پارلمانی بی نتیجه است، با تصمیم گیری در مورد اینکه کدام حزب در بهترین موقعیت برای تشکیل دولت است، نقش مهمی ایفا کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین