|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به همه گیر بودن درآمد و پایداری اشتغال در صنعت گردشگری، گفت: سیاست دوستی دکتر حسن روحانی و دولت تدبیر و امید در مناسبات بین المللی، زمینه حضور بیشتر گردشگران خارجی در کشورمان را فراهم کرده است.
محسن قریب روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه کاهش قیمت نفت سیاست های توسعه ای کشور را دچار تلاطم کرده است، اظهار کرد: دولت در برهه کنونی بر روی گردشگری حساب ویژه ای باز کرده تا این صنعت در آینده نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشد.

وی افزود: کمبود آب، شرایط بازار جهانی و کشورهای تولیدکننده ارزان، ایران را در توسعه کشاورزی و صنعت موفق نمی کند و از این رو، گردشگری می تواند به محور اصلی توسعه و درآمدزایی کشورمان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه استقبال گردشگران خارجی از ایران در 6 ماه از سال صورت می گیرد، تصریح کرد: امکانات نامناسب و پذیرایی افراد غیرحرفه ای از این میهمانان، می توانند فرصت حضور آنها در کشورمان را به تهدید تبدیل کند.

مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی گفت: شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی به عنوان قدیمی ترین مجموعه گردشگری و هتل داری ایران، فعالیت خود را از حدود 50 سال قبل آغاز کرد و اکنون نیمی از سهام آن متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری و نیمی دیگر سازمان تامین اجتماعی است.

قریب خاطر نشان کرد: شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی اکنون با 65 مرکز اقامتی، پذیرایی و هتل، 2 هزار اتاق و 40 هزار تخت به عنوان بزرگترین مجموعه اقامتی کشور آماده سرویس دهی به میهمانان است؛ درجه هتل های این شرکت به طور متوسط 3 ستاره بوده و برای استفاده اقشار متوسط پیش بینی شده است.

وی، ضریب اشغال مراکز اقامتی و هتل های ایرانگردی و جهانگردی را 60 درصد اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم این ضریب را سال آینده با انجام فعالیت های تبلیغاتی و رسانه ای ارتقا دهیم.

قریب، توسعه از طریق سرمایه ها و جذب حمایت های مردمی و مشارکت با برند 3 ستاره بین المللی را مهمترین اهداف شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی عنوان و اظهار کرد: برای بین المللی کردن مجموعه هتل های باید به ترتیب اقداماتی از جمله استانداردسازی، آموزش نیروها و اخذ برند مشترک صورت گیرد.

وی با اشاره به محدودیت های زمانی و مکانی سفر در کشورمان، افزود: «همه زمانی بودن سفر» و «همه مکانی بودن سفر» دو شعار محوری شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی خواهد بود.

مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی از راه اندازی سازمان فروش در این مجموعه خبر داد و افزود: رزروهای نوروزی مراکز اقامتی این شرکت از اول بهمن ماه آغاز می شود؛ ضمن اینکه هموطنان کشورمان در ایام دهه مبارک فجر می تواند از تخفیف 50 درصدی مراکز اقامتی ایرانگردی و جهانگردی استفاده کنند.

قریب افزود: شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی براساس مصوبه هیات وزیران شرکت سفر کارت ملی نیز راه اندازی کرده است تا کارمندان دولت بتوانند به سفرهای ارزان بروند اما از مجموع 3 میلیون سفر کارت صادر شده، اکنون فقط 300 هزار سفر کارت توسط سوی سازمان ها وارگان های دولتی شارژ شده و فعال است.

وی خاطر نشان کرد: از ماه گذشته حرکتی آغاز شده تا شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی از جمله شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی، گروه هتل های هما، هواپیمایی آسمان، قطارهای مسافربری رجاء، مجموعه اقامتی رفاه گستر، شرکت آرین پارسه و آژانس های مسافرتی پرشین گلف و تامین با راه اندازی هلدینگ، مجموعه خدمات خود را به گردشگران داخلی و خارجی ارایه کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین