|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۹
کد خبر: ۳۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسئولیت خدمت به درماندگان را وظیفه خود می داند یادآور شد: در قرآن و احادیث اهل بین خدمت به درماندگان بسیار سفارش شده است.
صبح امروز با حضور مسوول دفتر مقام معظم رهبری، معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت، رییس جدید هلال‌احمر و نماینده جدید ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر معرفی شدند.

 آیت‌الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم با تأکید بر اینکه جمعیت هلال احمر منشأ خدمات بزرگی است، گفت: این جمعیت بدون سر و صدا در داخل و خارج از کشور خدمات شایسته ای را به مردم ارائه می دهد.

وی گفت: فلسفه تشکیل این جلسه برای تمامی افراد کاملا روشن بود چراکه تغییر و تحولی در اداره جمعیت هلال احمر به وقوع پیوست و تصمیم بر این شد که پس از رحلت آیت الله غیوری که سال های سال در این جمعیت خدمت می کردند و منشأ خدمات بزرگی بودند فرد شایسته ای به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر منصوب شود.

وی با اشاره به خدمات مرحوم آیت الله غیوری در هلال احمر،تصریح کرد: آن مرحوم درخواست نیازمندان را همواره اجابت می کرد و هیچ نیازمندی از دفتر ایشان دست خالی نمی رفت.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسئولیت خدمت به درماندگان را وظیفه خود می داند یادآور شد: در قرآن و احادیث اهل بین خدمت به درماندگان بسیار سفارش شده است.

فعالیت های جمعیت هلال احمر در خارج از کشور مطلوب است

آیت الله گلپایگانی، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را منشأ خدمات بزرگی در کشور و منطقه دانست و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر خدمات درخشانی را خصوصاً پس از انقلاب اسلامی انجام داده و این جمعیت چراغ خاموش و بدون سر و صدا در کشور و خارج از آن خدمات مطلوبی را ارائه داده است که در بازدیدی که از بیمارستان های هلال احمر در لبنان و دبی داشتم ارائه خدمات مطلوب قابل مشاهده بود.

وی ارائه خدمات پزشکی را یکی از مسائل اصلی جمعیت هلال احمر برشمرد و بیان کرد: زمانی که فردی در سیل و زلزله گرفتار است جمعیت هلال احمر برای نجات می شتابند و نخستین پرچمی که در زمان وقوع حوادث برای کمک رسانی بر افراشته می شود پرچم هلال احمر است و جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر بدون دریغ خدمات رسانی می کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه یک میلیون داوطلب جمعیت هلال احمر آماده خدمت هستند گفت: این داوطلبان برای خدمات رسانی به نقاط محروم آماده اند و در هر مکانی که حادثه ای به وقوع بپیوندد هلال احمر در آنجا حضور دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: هلال احمر دارای ظرفیتهای بزرگی از لحاظ جسمی و روحی برای خدمت به مردم است که تمامی کارکنان زن و مرد این جمعیت باید پرکار باشند چراکه خدمت در این سازمان از سوی خداوند به آن ها ارزانی داشته شده است.

آیت الله گلپایگانی با اشاره به خدمت گذار بودن جمعیت هلال احمر اضافه کرد: جمعیت هلال احمر صرفاً خدمت گذار است و بدون هیچ گونه رنگ و بوی دیگری و بدون وابستگی و حذب فقط و فقط خدمات رسانی به مردم را بر عهده دارد.

آیت الله گلپایگانی در ادامه متن حکم مقام معظم رهبری برای حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را برای حضار قرائت کرد.

راز ماندگاری جمعیت هلال‌احمر حضور مردم است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین معزی نیز این جمعیت را یک جمعیت خیریه بین‌المللی دانست و گفت: راز ماندگاری جمعیت هلال‌احمر حضور مردم است.

وی با بیان اینکه شالوده فرهنگی هلال‌احمر در سرمایه‌های اجتماعی استوار است، گفت: اهداف این جمعیت دقیقا منطبق با تعالیم دینی است.

وی پیشنهاد کرد که در هنگام کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان علاوه بر ارائه بسته‌های غذایی و پوشاک که سبب سلامتی حادثه‌دیدگان می‌شود، بسته‌هایی نیز برای آرام‌بخشی آنها ارائه شود.

معزی افزود: جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک سازمان، امین، رازدار و حامی مردم در بدترین شرایط است.

ادامه دارد

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین