|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۴۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷


تسنیم: فرمانده انتظامی شهرستان میناب گفت: پلیس با انتشار دهندگان مطالب و فراخوان هایی که باعث تشویش اذهان عمومی و امنیت روانی جامعه می‌شود برابر قانون برخورد می‌کند.

 در روزهای اخیر مسئله تغییر طعم آب در شهرستان میناب به عنوان یکی از مسائلی که در فضای عمومی و مجازی دست مایه سواستفاده برخی از افراد شده مطرح است.

برخی از مردم این شهرستان به کیفیت آب مصرفی و استفاده از آب سد معترضند حال آنکه کارشناسان معتقدند آب مصرفی مردم در میناب کاملا بهداشتی بوده و با رعایت کامل استانداردها تصفیه می‌شود و برای مصرف مردم انتقال داده می‌شود.

مردم معتقدند آب مصرفی قبلی که از چاه برداشت و استفاده می‌شد آبی سالم تر بوده و مسئولان آب چاه را به بندرعباس منتقل و آب سد سرنی را برای مصرف مردم میناب استفاده می‌کنند در حالی که این مسئله کذب و از شایعات فضای مجازی سرچشمه می‌گیرد.

فرماندار میناب در گفت‌وگو با تسنیم این شایعات را رد و تاکید کرد آب مصرفی مردم کاملا بهداشتی و بر اساس استانداردها تصفیه می‌شود تفاوت طعم و مزه آب نیز به تفاوت آب زیرزمینی با سطحی بر می‌گردد و در سلامت آب هیچ شکی نیست.

مجید سلحشور تاکید کرد: آب مصرفی مردم میناب همان آبی است چه سالها مردم بندرعباس از آن استفاده می‌کنند و مشکلی برای مصرف عمومی ندارد.

در عین حال از روزهای گذشته عده ای از افراد به قصد اغتشاش و تشویش اذهان عمومی، با بزرگنمایی و تلفیق مطالب شایعات با دروغ اقدام به نشر مطالبی در فضای مجازی و تشویق مردم به تجمع و اعتراض در میناب کرده‌اند که پلیس از آنها خواسته از نشر چنین مطالبی خودداری کنند.

سرهنگ عباس قاسمی فرمانده انتظامی میناب در این خصوص گفت: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با توجه به وضعیت آب آشامیدنی در سطح استان و شهرستان سوء استفاده کرده و با انتشار مطالبی در فضای مجازی، زمینه ساز تشویش اذهان عمومی و نارضایتی را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: این افراد سعی دارند با این حربه نارضایتی شهروندان را به وجود آورده و به نوعی ناخواسته آب در‌هاون دشمنانی می کوبند که از هر فرصتی استفاده می کنند تا تجمعاتی را شکل دهند و بیشترین بهره را از فرصت‌های محدود خود ببرند.

وی با بیان اینکه مبحث آب یک مسئله حیاتی وحساس است و در زندگی تمامی افراد دارای اهمیت است، اذعان کرد: با توجه به کمبود و بحران مسئله آب در استان و به تبع آن در این شهرستان که گاها باعث قطعی آب در ساعتی از روز شده است، مسئولین محترم شهرستان با تلاش های بسیار زیاد و با ایجاد هزینه های سنگین جهت تهیه آب شرب و آشامیدنی شهروندان اقدام و از سد سرنی که با پالایش و تصفیه خانه های تخصصی و معتبر صورت می گیرد، اقدام کرده‌اند.

این مسئول انتظامی با تأکید بر اینکه شهروندان فهیم شهرستان به هیچ عنوان فریب مطالب جعلی و تفرقه افکنانه را نمی خورند، خطاب به هنجارشکنان مجازی، خاطر نشان کرد: پلیس با افراد خاطی،کاربران و دارندگان کانال و پیج های فضای مجازی که بوسیله عنوان نمودن مطالبی نادرست زمینه ساز تشدید امنیت ر‌وانی و تشدید اذهان عمومی شده و مواردی نامطلوب در بحث آب را مطرح می‌کنند برابر قانون به شدت برخورد کرده و ضمن رصد شبکه های اجتماعی متخلفین را شناسایی و برابر قانون آنان را به مراجع قضائی معرفی می‌کنند و شهروندان عزیز نیز ندانسته مطالبی را بازنشر نکنند که عواقب آن گریبانشان را خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین