|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۴۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸


کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش دمای هوا از امرزو تا سه شنبه در سطح کشور گفت: با توجه به وزش بادهای جنوبی در خلیج فارس هوای بوشهر و خوزستان تاسه شنبه به طور قابل ملاحظه ای شرجی خواهد شد و پیش بینی می شود دمای اهواز در روزهای پایانی هفته به ۵۰ درجه برسد.

 امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در بیان آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز یکشنبه ۱۹ تیرماه و روزهای آتی، گفت: امروز به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای جنوب سیستان‌و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس با رشد ابرهای همرفتی رگبار ، رعد وبرق، وزش باد شدید گاهی گرد و خاگ پیش بینی می شود و در مناطق مستعد احتمال تگرک هم وجود دارد.

وی افزود: این شرایط از فردا تا چهارشنبه با شدت در این مناطق می تواند تداوم پیدا کند، سایر مناطق کشور تا پنجشنبه جوی پایدار خواهند د اشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دمای هوا از امروز تا سه شنبه در سطح کشور افزایشی خواهد بود به ویژه برای سواحل دریای خزر، شمال غرب و غرب، دامنه های جنوبی البرز افزایش دما خواهیم داشت. همچنین با توجه به وزش بادهای جنوبی در خلیج فارس هوای بوشهر از امروز تا سه شنبه و برای خوزستان برای فردا و پس فردا به طور قابل ملاحظه ای شرجی خواهد شد. برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش بینی می شود دمای اهواز به ۵۰ درجه برسد.

به گفته نقشینه از امروز تا پایان هفته برای شمال شرق، شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد وخاک پیش بینی می کنیم و از روز سه شنبه بر شدت وزش باد افزود می شود.

وی افزود: برای عراق هم طی این مدت با توجه به وزش بادهای فصلی پتانسیل تشکیل توده گرد وخاک و انتقال آن به بخش هایی از جنوب غرب وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز در بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌کنیم و از سه شنبه تا پایان هفته بر شدت وزش باد افزوده خواهد شد و پدیده غالب در دامنه‌های جنوبی البرز تا پایان هفته وزش باد همراه با غبار رقیق خواهد بود.

نقشینه همچنین گفت: دریای عمان و تنگه هرمز امروز مواج و متلاطم می شود و تا روزسه شنبه هم ادامه دارد همچنین ممنوعیت شنا و محدودیت تردد های دریایی برای شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی برای سواحل سیستان و بلوچستان در دریای عمان و همچنین استان هرمزگان تا شرق تنگه هرمز اعلام شده است و ارتفاع موج ۱.۵ تا ۳ متر برآورد شده است و در مناطق فراساحل دریای عمان ۲.۵ تا ۴ متر خواهدشد.خلیج فارس هم فردا مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در پایان افزود: بیشنیه دمای امروز تهران ۳۸ درجه خواهد بود و فردا و پس فردا ۳۹ و ۴۰ درجه پیش بینی می شود. در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش ۲ الی ۳ درجه ای دما در تهران رخ خواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین