|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۱
کد خبر: ۳۴۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
فارس : یک شخصیت مشهور اماراتی در پیامی به جو بایدن توصیه کرد که در سفرش به منطقه، حرف‌های خسته‌کننده درباره حقوق‌بشر را رها کند.

پایگاه خبری «عربی۲۱» گزارش داد، «عبدالخالق عبدالله» شخصیت مشهور اماراتی، پیش از سفر برنامه‌ریزی شده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در اواسط ماه جاری، پیامی را از طریق پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی «سی ان ان» عربی برای وی ارسال کرد.

 عبدالله در پیام خود به تغییر بزرگی که در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس رخ داده، اشاره و اذعان کرد که بایدن با منطقه‌ای کاملاً متفاوت از آنچه سراغ داشت، روبه‌رو خواهد شد؛ خلیج فارسی که دیگر تنها منافع خود را می‌بیند و می‌تواند به واشنگتن نه بگوید. منطقه‌ای که توسط جوانانی هم سن و سال پسران و شاید نوه‌های بایدن اداره و رهبری می‌شود.

استاد دانشگاه اماراتی معتقد است که این منطقه [خلیج‌فارس] جدید از صحبت‌های بایدن در مورد «حقوق بشر و دموکراسی» خسته شده است.

وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «امیدوارم در طرح این موضوعات که مکان، زمان و مخاطبان مناسبی برای آن‌ها نیست، زیاده‌روی نکنید. آقای رئیس‌جمهور باید متوجه باشید که صحبت در مورد این موضوعات اتلاف وقت شما و رهبران عرب خلیج فارس است؛ گوشی در این منطقه برای شنیدن سخنرانی‌های بیهوده درباره حقوق بشر  پیدا نخواهید کرد.»

عبدالله معتقد است که منطقه خلیج‌فارس دیگر آن منطقه سابق نیست؛ منطقه جدید «نسبت به حال و آینده خود اطمینان دارد و به خوبی می‌داند چگونه از نفت، گاز و منابع مالی خود برای تامین منافع ملی‌اش استفاده کند». او مدعی است که این کشورهای عربی جدید مرکز تصمیمات جدید عربی هستند و لحظه به لحظه خود را در تاریخ کنونی زندگی می‌کنند.

عبدالخالق عبدالله که به عنوان فردی دانشگاهی و نزدیک به محافل تصمیم‌گیری در امارات محسوب می‌شود، خطاب به بایدن تاکید کرد که کشورهای خلیج فارس به دنبال «تنوع بخشیدن به مشارکت‌ها و تعمیق روابط خود با قدرت های نوظهور جهانی هستند؛ آقای رئیس‌جمهور، شما باید این جهت‌گیری خلیج‌فارس را درک کنید و به آن احترام بگذارید و مانع مسیر آن نشوید».

رئیس‌جمهور آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه (۱۳ ژوئیه) در اولین مقصد سفرش به منطقه، وارد فرودگاه بن‌گوریون خواهد شد و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی به طور رسمی از او استقبال خواهد کرد.

بایدن پس از دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به فرودگاه بن گوریون بازمی‌گردد تا از آن‌جا مستقیماً برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس و دیدار با سران ریاض، به عربستان سعودی برود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین