|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۶
کد خبر: ۳۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان محور و از ارکان مهم مدرسه و آموزش و پرورش هستند گفت: جدی گرفتن آرا دانش آموزان آینده انقلاب را بیمه می کند.
  حمیدرضا کفاش روز یکشنبه در هفتمین مجلس دانش آموزی اظهار داشت: دانش آموزان در قالب شوراهای دانش آموزی مدارس، مجامع دانش آموزی شهرستان ، استان و عالی ترین سطح آن یعنی مجلس دانش آموزی نظرات و آرا خود را به کرسی نشانده و مطالبات خود را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: تمرین مشارکت جویی، مسئولیت پذیری، نقدپذیری، پرسشگری، خلاقیت و مهارت در کارها از جمله تجربیاتی است که دانش آموزان می توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق این مجلس داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاسیس مجلس دانش آموزی در 12 مهر 1380 صورت گرفت، تصریح کرد: پس از فعال شدن شوراهای دانش آموزی در سطح مدارس، مناطق، شهرستان و استان، اولین نشست این مجلس در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تحقیق و پژوهش، کارکردهای کمیسیون های مختلف با پیگیری مسائل آموزش و پرورش، سند شهرک های علمی، سند بررسی بحران هویت، سند تهدید عوامل کنکور، بررسی علل شیوع رفتارهای پرخطر دانش آموزان، سند مهندسی فرهنگی و راه های تقویت بصیرت، زدودن استرس از محیط مدرسه، بررسی راه کارهای تحول آفرین در آموزش و پرورش و سند جایگاه دانش آموز تراز اسلامی از جمله مصوبات مجلس دانش آموزی در دوره های مختلف است.

کفاش با بیان اینکه امروز سرآغاز فعالیت مجلس هفتم دانش آموزی در دولت یازدهم است، یاد آور شد؛ رییس جمهوری ظرفیت بالقوه دانش آموزان را می شناسد و از تلاش و اندیشه ورزی آنها آگاه است از این رو بارها دلسوزانه فرزندان خود را مورد خطاب قرار داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: احیا زنگ انشا و کتاب خوانی، توجه به حقوق شهروندی، تاکید بر اعتدال و میانه روی و توجه به مسئله زیست محیطی مدیریت مصرف آب در شمار توصیه ها و نکته های تعلیمی و تربیتی رییس جمهور به دانش آموزان است.

کفاش تصریح کرد: اگرچه دانش آموزان بویژه 150 نماینده منتخب مجلس فهم کارهای شایسته ای در مورد مسائل مختلف آموزش و پرورش انجام داده اند اما هنوز فضا برای کار وسیعتر وجود دارد، وی یاد آور شد؛ امید است با مدد صاحب نظران شاهد تصویب اسنادی موثر در هفتمین مجلس دانش آموزی به منظور اجرایی شدن افکار بلند و ایجاد تحولات مثبت در عرصه تعلیم و تربیت باشیم.

هفتمین مجلس دانش آموزی با حضور 150 نماینده منتخب، امروز 28 دیماه در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد و با برگزاری کمیسیون های مختلف تا 30 دیماه ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین