|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
نماینده مردم ابهر، خرمده و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی اتاق های فکر راه نجات کشور در حوزه های مختلف به ویژه بخش اقتصاد است.
محمدرضا خانمحمدی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه راه اندازی اتاقهای فکر به صورت علمی می تواند مشکلات اقتصاد کشور را سر وسامان دهد، افزود: رهبر معظم انقلاب درسال های اخیر همواره بر اقتصاد دانش بنیان وبدون نفت تاکید داشتند که راه اندازی اتاق های فکر یکی از راهکارهای مهم دستیابی به این هدف است.

وی یادآوری کرد: استفاده از تفکرات علمی و کاربردی افراد متخصص و متبحر می تواند در رفع بسیاری از معضلات بوجود آمده در این بخش مفید واقع شود.

خانمحمدی، بابیان اینکه اکنون یکی از اشکالات اساسی به کارگیری توان تخصصی فردی به جای توانمندی ها و تخصص های جمعی است، افزود: متاسفانه در سال های گذشته به توانمندی های تیمی توجه چندانی نشده است که توجه به این مهم در پیشبرد امور ضروری است.

وی ابراز کرد: ایجاد کمیته های راهبردی اتاق های فکر می تواند به ارائه تفکرات، نظرات و ایده های سازنده ای منجر شود.

وی با اشار به اینکه تجارب کشورهای پیشرفته نیز موید این موضوع مهم است که رای جمعی و بهره گیری از ایده های مختلف در پیشبرد امور و فعالیت ها بیشتر موثر است، اظهار کرد: توجه به این امر می تواند در بازه زمانی طولانی مدت نتایج بهتری به دنبال داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین بهره گیری از ظرفیت های کشور به خصوص در حوزه های مغفول مانده درجهت توسعه اقتصادی روز افزون را خواستار شد و گفت: اقتصاد نفتی مدیریت نفتی را موجب شده است که برای رهایی از این مهم باید به سرمایه گذاری دربخش های مختلف توجه ویژه ای کرد.

وی خاطرنشان کرد: اتکا همیشگی به درآمدهای نفتی مدیریت کشور را با چالش جدی مواجه می کند که امروزه اتخاذ راهکارهای دیگر و اثربخش بیش از گذشته ضروری است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین