|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۳۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
وزیر آموزش و پرورش گفت: مجلس دانش آموزی به عنوان تشکلی که صدای حدود 13 میلیون دانش آموز کشور است، یک نهاد تصمیم ساز برای این وزارتخانه محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، «علی اصغر فانی» روز یکشنبه در هفتمین مجلس دانش آموزی اظهارداشت: در مدت دو سال فعالیت این مجلس می توانیم نیروی انسانی مورد نیاز خود را تربیت کرده و تقدیم جامعه کنیم.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم به دانش آموزان پژوهشگر، مبتکر، مبدع و توانمند نیاز دارد و ما از جوانان و نوجوانانی که در حوزه هایی که دارای خلاقیت، نوآوری و ابتکار هستند، حمایت می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که سرمایه هر کشور از سه جزء سرمایه انسانی، فیزیکی و طبیعی تشکیل شده است، اظهارداشت: کشوری توسعه یافته تلقی می شود که سهم سرمایه انسانی آن بیشتر باشد و آموزش و پرورش می تواند زیرساخت این سرمایه انسانی باشد.

فانی ادامه داد: سند تحول نظام آموزشی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است که برای آن 6 ساحت تربیتی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: ساحت اول تربیت اخلاقی و اعتقادی است به گونه ای که دانش آموزان ما در مدرسه باید اخلاق مدار و معتقد تربیت شوند زیرا اخلاق مداری و اعتقادمداری ضرورت امروز جامعه ما است.

وزیر آموزش و پرورش ساحت دوم را تربیت علمی دانست و گفت: دانش آموزان در مدارس باید به آخرین دستاوردهای علمی متناسب با سن و توان یادگیری برخوردار شوند و دانش آموزی که آینده کشور را می سازد باید توانمندی علمی و دانشی لازم را داشته باشد.

فانی از تربیت زیباشناختی و هنری به عنوان ساحت سوم نام برد و گفت: یک شهروند خوب در عین حال که باید در ابعاد اعتقادی و علمی سرآمد باشد لازم است در امور هنری و زیباشناختی هم از موضوعات خمتلف بهره مند شود.

وی ادامه داد: اگر فردی صاحب روحیه هنری و زیبایی شناختی باشد در زندگی فردی و اجتماعی موفق نخواهد بود.

وی با بیان این که ساحت چهارم تربیت جسمانی و بدنی است تصریح کرد: ساحت پنجم تربیت حرفه ای و اقتصادی است و باید از فرصت نوجوانی و جوانی استفاده و تلاش کنیم که در این حوزه سرآمد باشیم زیرا امروز یکی از مشکلات جدی جامعه ما مسائل اقتصادی است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: هر یک از دانش آموزان که از امروز در مدارس مشغول به تحصیل هستند باید بتوانند باری از دوش جامعه بردارند از این رو لازم است به مهارت های لازم مسلط شوند تا بتوانند در رفع مشکلات اقتصادی کشور سهیم شوند.

فانی ساحت ششم را تربیت سیاسی و اجتماعی برشمرد و ادامه داد: این تربیت یکی از کارکردهای مجلس دانش آموزی است و حاصل تشکیل شورای دانش آموزی در مدرسه، منطقه و استان و در نهایت مجلس دانش آموزی، حضور دانش آموزان در صحنه های اجتماعی و سیاسی است.

وی با اشاره به این که ما در مجلس دانش آموزی به دنبال تربیت سیاسی و اجتماعی هستیم تصریح کرد: آنچه که در تعلیم و تربیت اسلامی و آموزش و پرورش اسلامی دنبال می شود یک تربیت متوازن و همه جانبه در 6 ساحت یاد شده است.

وی با اشاره به این که جوامع بشری از تربیت تک ساحتی لطمه های زیادی خورده اند اظهارداشت: لازمه تربیت متوازن و همه جانبه اعتدال در امور و همه جانبه نگری به امر تربیت است.

فانی یادآور شد: این که امروز در دنیا جریانات انحرافی همچون داعش رشد می کند آن است که آنها در یک حوزه وارد شده و سایر حوزه ها را رها کرده اند.

وی افزود: آنچه که در آموزش و پرورش دنبال می کنیم تربیت همه جانبه، اعتدال گرایی در همه امو و ایجاد امید در نسل امروز است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در مجلس دانش آموزی، دانش آموزان ما تمرین می کنند که چگونه تربیت همه جانبه پیدا کرده و در رفتار و کردارشان اعتدال و امید به آینده تقویت شود.

فانی در ادامه خطاب به دانش آموزان مجلس دانش آموزی گفت: هر یک از شما منتخب حدود 13 میلیون دانش آموز هستید و ما در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که از تکنولوژی های موجود در جامعه به طور صحیح بهره مند شده و شبکه های اجتماعی و فناوری های اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم و تربیت بهره ببریم.

هفتمین مجلس دانش آموزی که از صبح امروز به طور رسمی با حضور 150 دانش آموز منتخب این مجلس در ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی آغاز به کار کرد تا روز سه شنبه 30 دی ماه با برگزاری کمیسیون های مختلف ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین