|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۳۴۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰


فرمانده نیروی دریایی سپاه در همایش گرامیداشت روز جهانی دریانوردی از تولید شناورهای مورد نیاز این نیرو در داخل خبر داد.

به گزارش سپاه نیوز؛ دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در همایش گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به توقیف دو نفتکش یونانی در آب‌های خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: پیش از این یونانی‌ها نفتکش ما را به سواحل این کشور بردند و نفت آن را خالی کردند و با پررویی دادگاه حکم به توقیف آن داد.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب از توقیف نفتکش آنها در آب‌های خلیج فارس افزود: در یک زمان و یک لحظه اما در دو جغرافیای متفاوت در شرایط نامساعد جوی با سرعت وزش ۲۷ نات که بالگرد امکان راپل نداشت، این دو نفتکش را توقیف کردیم. یکی از آنها در هرمزگان و دیگری در استان بوشهر بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، ایران را کشوری ذوالبحر و دریایی در شمال و جنوب آن عنوان کرد و افزود: ما جزایر راهبردی در خلیج فارس داریم که مانند ناو هواپیمابر غرق‌نشدنی هستند.

وی با اشاره به دریافت چهار هزار پیام مردمی در پی توقیف کشتی «استینا» یادآور شد: علاوه بر حمایت مردم، یکی دیگر از عوامل اقتدار ما نیروی دریایی قدرتمند ما است که در مقابل دشمن ایستاده است.

دریادار تنگسیری دیگر عامل اقتدار نیروی دریایی سپاه را دانش‌بنیان بودن اقتصاد دریایی دانست و با اشاره به تولید و صادرات شناورهای سنگین از سوی ایران گفت: قایق‌های پرسرعت سپاه امروز در داخل ساخته می‌شوند و دو فروند نفتکش تولید داخل را هم به ونزوئلا تحویل دادیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در تنگه هرمز و به عنوان نمایندگان مردم هر شناوری تردد می‌کند از آنها سوال می‌کنیم و آنها پاسخ می‌دهند؛ مجبورند جواب بدهند چون آبراهه ورودی و خروجی در اختیار ما است.

سردار تنگسیری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تأمین امنیت تنگه هرمز برعهده سپاه است، گفت: بیگانگان فرامنطقه ای خلیج فارس هستند ولی حضورشان کمرنگ است چون ریشه در منطقه ندارند.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۰۳ حضور بیگانگان به بهانه حضور صدام بود با سرنگونی رژیم بعث بی معنی شد، ادامه داد: در سال ۲۰۰۷ انگلیسی‌ها را توقیف کردیم که این نشانه اقتدار سپاه بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: گذشت آن زمان که یک ناو هواپیمابر که هیچ حتی یک وقتی یک ناوشکن بیگانه وارد منطقه می‌شد و یک بوق می‌زد و همه شناورها خبردار می‌ایستادند.

وی درباره تولید شناور در داخل گفت: ما فری‌گیت می‌سازیم؛ همچنین به‌زودی ناو شهید حاج قاسم سلیمانی که حامل بالگرد است به ناوگان نیروی دریایی سپاه اضافه می‌شود. همه قایق‌های پرسرعت موشک انداز با سرعت ۷۰ تا ۹۰ نات را خودمان می‌سازیم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه بیش از ۲۵ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق از ۲۳ لنج ضبط کرده‌ایم، گفت: اخیراً شناورهای حامل ۲۵۰ کیلو مواد مخدر و یک محموله ۲ تنی مواد مخدر را در خلیج فارس توقیف کرده‌ایم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین