کد خبر: ۳۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
رییس مرکز تحقیقات سوختگی از شهرداری ها و وزارت نیرو خواست تا در برابر برق گرفتگی های کارگران پاسخگو باشند.
دکتر «محمدجواد فاطمی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهارداشت: برق گرفتگی گارگران بر اثر برخورد ابزار آنان با سیم های برق عایق بندی نشده صورت می گیرد.

فاطمی افزود: سیم های عایق بندی نشده برق، طی سال، موجب ده ها برق گرفتگی و معلولیت و نقص عضو می شود که در این میان ، کارگران میلگرد به دست ، بیشترین قربانیان این برق گرفتگی ها به شمار می آیند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دو جلسه با حضور مسوولان وزارت نیرو و همچنین مکاتباتی با شهرداری در خصوص عایق بندی سیم های برق داشته ایم و حتی از طریق معاونت ریاست جمهوری نیز این موضوع پیگیری شده که به نتیجه قطعی نرسیده است.

فاطمی ادامه داد : هنوز درباره عایق بندی سیم های برق ، تغییر جدی ایجاد نشده است و دستورالعمل مشخصی وجود ندارد تا کارفرمایان موظف شوند که سیم های برق را عایق بندی کنند.

رییس مرکز تحقیقات سوختگی اظهارداشت: سالانه 150 تا 200 تن در کشور دچار برق گرفتگی و 65 درصد آنان دچار معلولیت و قطع عضو می شوند.

وی ادامه داد:همچنین تاکنون قوانین از سوی نهادهای تصمیم گیرنده رسمی مانند وزارت نیرو و شهرداری در خصوص عایق بندی سیم های برق، اصلاح نشده است.

وی تاکید کرد: با اصلاح سیستم های ایمنی محل کار، آمار برق گرفتگی در کشور کاهش می یابد.



**انجمن حمایت از بیماران دچار سوختگی تشکیل شد

رییس مرکز تحقیقات سوختگی از تشکیل انجمن حمایت از بیماران دچار سوختگی خبر داد و گفت: این انجمن با هدف پیشگیری از سوختگی و درمان و توانمندسازی بیماران دچار سوختگی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته های آموزش، پژوهش، روابط عمومی و جذب حمایت های مردمی این انجمن، فعالیتشان را آغاز کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین