|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۳۴۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳


تسنیم: امیر قطر بعد از بحران قطعی روابط بین این کشور با مصر و سه کشور عربستان سعودی، امارات و بحرین، برای اولین بار در پنج سال گذشته راهی قاهره شد و مورد استقبال عبدالفتاح السیسی قرار گرفت.

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر عصر امروز جمعه وارد مصر شد و مورد استقبال رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری مصر، عبدالفتاح السیسی در فرودگاه قاهره از امیر قطر استقبال کرده و سفر تمیم بن حمد دو روز طول خواهد کشید و دو وطرف طی این دیدار، در مورد مسائل مختلف و تقویت روابط دوجانبه رایزنی خواهند کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که رؤسای دو کشور همچنین در مورد تحولات سیاسی و منطقه‌ای و بین المللی و مسائل مورد اهتمام طرفین گفت وگو و رایزنی خواهند کرد.

سفر تمیم بن حمد به مصر بنا به دعوت رسمی السیسی بوده و همچنین اولین سفر رسمی او به قاهره از یک طرف و همچنین اولین سفر او بعد از بحران قطر در سال 2017 است. تمیم سال 2015 نیز سفری به شرم الشیخ مصر برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب داشت.

مصر سال 2017 به همراه عربستان سعودی و امارات و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم و روابط خود با این کشور را قطع کرد. سال 1399 این کشورها تصمیم گرفتند که به قطعی روابط خود با یکدیگر پایان دهند.

منبعی دیپلماتیک در این ارتباط گفته که عادی سازی کامل روابط بین مصر و قطر، امضای توافقات اقتصادی و سرمایه گذاری قطر در مصر دستور کار این سفر است.

پیش از تمیم بن حمد، پادشاه اردن و ولی‌عهد عربستان سعودی راهی قاهره شده و با رئیس جمهور مصر دیدار کرده بودند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین