|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۳۴۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

ایرنا: سخنگوی نخست وزیر انگلیس با اشاره به حمایت این کشور از توسعه روابط تجاری با ایران تصریح کرد که این کشور سرگرم بررسی مکانیسم‌هایی است که تجارت بین دو کشور را تسهیل کند.

این سخنگو که طبق رویه‌های دفتر نخست وزیری خواست نامش فاش نشود، این مطلب را در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مطرح کرد که پرسید آیا دولت انگلیس به عنوان کشوری که خود را عضو توافق هسته‌ای می‌داند تمایل دارد تا موانعی که سد راه توسعه روابط تجاری با ایران شده را بر طرف کند؟

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دولت تلاشی را برای رفع موانع مالی شرکت‌های تجاری علاقه‌مند به کار در بازار ایران انجام می‌دهد، گفت: بله، ما مدت‌هاست از تجارت مشروع با ایران حمایت می‌کنیم و به کار روی مکانیسم‌هایی که این فرآیند را تسهیل کند، ادامه می‌دهیم.

وی با این حال از سرگیری اجرای برجام و دست‌یابی به توافق نهایی در وین را در حل موانع یادشده مهم ارزیابی کرد و گفت که پیشرفت در این زمینه «بهترین مسیر است که نه تنها روابط تجارتی بلکه تمام ابعاد روابط دو جانبه (میان انگلیس و ایران) را هموار و جهان را به مکانی امن تبدل می‌کند».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین