|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۳۴۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۹

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: طول عمر مفید ساختمان در کشور به حدود ۳۰ سال و کمتر رسیده است.

مجید کیانپور در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری در راستای ایجاد بستر مناسب برای هماهنگی و افزایش همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی، مشاوره‌ای، اطلاع‌رسانی، آموزشی، برگزاری کنفرانس‌ها، نشست‌های هم‌اندیشی و سخنرانی‌های علمی و ... در سطح کشور، ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با قدمت ۶۷ سال سابقه درخشان در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی و در اختیار داشتن بیش از یک هزار و ۲۰ شعبه و واحد محلی با گستردگی در سراسر کشور آمادگی دارد آزمایشگاه‌های خود را در کمتر از ۲ ساعت در پروژه‌های عمرانی مد نظر با هدف کنترل کیفی پروژه و مصالح ساختمانی مستقر و نسبت به ارائه آزمایش‌های خاص با تجهیزات منحصربفرد اقدام کند.

وی با بیان اینکه طول عمر مفید ساختمان هم‌اکنون در کشور به حدود ۳۰ سال و کمتر رسیده است، تصریح کرد: متأسفانه ساختمان‌های با عمر ۲۶ سال فرسوده شده‌اند اما با حضور و بهره‌برداری از ظرفیت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ضمن ارتقاء کیفی پروژه با نظارت دقیق و ارائه راهکارها منطبق بر استانداردهای داخلی و بین‌المللی می‌توانیم عمر ساختمان‌ها را به راحتی به بیش از ۵۰ سال افزایش داده و همچنین از هدر رفت سرمایه‌های ملی و خصوصی جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خاطرنشان کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سامانه آزمایشگاه " من" را طراحی کرده که این سامانه به کارفرما و استانداری‌ها اجازه دسترسی لحظه‌ای به روند انجام آزمایش‌ها در هر جای کشور را می‌دهد و از این طریق ضمن نظارت بر نتایج آزمایش‌ها از پیشرفت وضعیت فنی و کیفی پروژه نیز مطلع می‌شوند.

کیانپور به بخش‌های مختلف آزمایشگاهی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاه از بخش‌های مختلفی شامل آزمایشگاه مهندسی خاک و سنگ‌شناسی، قیر و آسفالت و بتن و فلزات، شیمی و فیزیک مصالح، آزمایشگاه کالیبراسیون، مهندسین مشاور و ... است که این آزمایشگاه با توان انجام بیش از ۶۰۰ نوع آزمایش، مطالعه و خدمت، ظرفیتی بیش از نیاز کشور را فراهم کرده است که صدور خدمات فنی و مهندسی را نیز به کشورهای منطقه آغاز کرده و دنبال می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و مهندسی برای مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور اضافه کرد: طی سال گذشته شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از ۱۴۵ هزار نفر- ساعت دوره آموزشی را برای کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار کرده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه بیش از ۳۷ هزار روستا در سراسر کشور وجود دارد، بیان کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمادگی دارد خدمات کنترل کیفیت خود را به دورترین نقاط کشور برده تا از این طریق ضمن نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری، در توسعه و آبادانی کشور گام مثبتی را بردارد.

کیانپور در خصوص امضاء تفاهم‌نامه مشترک در وزارت کشور همچنین اضافه کرد: این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای کیفیت خدمات مشاوره ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، راه‌سازی و کنترل کیفیت حین اجرای پروژه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان‌های کشور بین معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به امضا رسید.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور نیز در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: اهداف تفاهم‌نامه شامل استفاده بهینه از ظرفیت‌های دوطرف به‌منظور ارتقاء کیفیت طرح‌های عمرانی در کشور و ایجاد بستر مناسب در چارچوب کلی همکاری‌ها است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: به‌منظور تحقق مفاد این تفاهم‌نامه، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور از ظرفیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی در نظارت و کنترل طرح‌های عمرانی در سطح استان‌ها و شهرستان استفاده خواهند کرد.

وی اضافه کرد: همچنین از ظرفیت‌های قانونی در اختیار استانداری‌ها و مراجع صدور پروانه ساختمانی برای استفاده حداکثری از توان، تخصص و ظرفیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی از جمله بر اساس اختیارات و مقررات مرتبط با نظام‌مهندسی و هیئت چهار نفره استان، بهره‌گیری می‌شود.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطرنشان کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای تحقق مفاد تفاهم‌نامه، آمادگی کامل دارد که از توان فنی و مهندسی متخصصین و تجهیزات منحصربه‌فرد و بروز مطابق آخرین استانداردهای ملی و بین‌المللی و در سریع‌ترین زمان ممکن به کار گیرد و همچنین با برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی را برای مدیران، کارشناسان و تکنسین‌های فنی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی به‌منظور تحلیل اوراق آزمایشگاهی عملیات خاک، بتن و آسفالت برگزار کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین